شناسهٔ خبر: 20536357 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

امیر حاتمی:

منافقین با تماس با برخی از افراد اطلاعات مهمی کسب می‌کردند؛ با نهضت جهادی «آگاه‌سازی» مقابله شد

خبرگزاری میزان- جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه در بر‌هه‌ای در حوزه امنیت، منافقین با تماس با برخی از افراد اطلاعات مهمی را از کشور کسب می‌کردند، گفت: در آن دوران با یک نهضت جهادی نسبت به آگاه‌سازی آحاد مردم و مسئولان اقدامات مقابله‌ای موثری صورت گرفت و نتیجه خوبی هم به دست آمد.

صاحب‌خبر -

منافقین با تماس با برخی از افراد اطلاعات مهمی کسب می‌کردند؛ مقابله با نهضت جهادی «آگاه‌سازی»به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی و جمعی از معاونین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع از مرکز آموزشی الغدیر قم بازدید کردند.

امیر سرتیپ حاتمی در این بازدید با تقدیر از اقدامات انجام شده در مرکز الغدیر قم اظهار داشت: گزارش‌ها نشان می‌دهد آموزش‌های ارائه شده به کارکنان از لحاظ کمی و کیفی با پیشرفت چشمگیری مواجه بوده که جای تقدیر و تشکر از همه متولیان و دست‌اند‌کار‌ان را دارد.

جانشین وزیر دفاع در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دشمنان به طور دقیق روند توانمندسازی، اقتدارآفرینی و قدرت بازدارندگی نیرو‌های مسلح رصد و پایش می‌کنند، افزود: دشمنان با پرواز‌های شناسایی در منطقه به ویژه خلیج فارس و دریای عمان به دنبال رصد فعالیت‌های نیرو‌های مسلح در جهت شناسایی و تحلیل قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران هستند لذا بخش بزرگی از جنگ دشمنان علیه نظام اسلامی بر مبنای شناسایی است که می‌بایست مراقب همه تحرکات دشمنان باشیم.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران درگیر جنگ تمام عیار با نظام سلطه و دشمنان انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: ابعاد مختلف جنگ بین جمهوری اسلامی ایران و نظام استکبار در حوزه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در سطح گسترده و بسیار پیچیده در جریان است و دشمنان از هر حربه‌ای جهت ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ویژه کانون خانواده و نسل جوان بهره می‌برند.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه طلوع خورشید انقلاب اسلامی ایران به رهبری معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) با رویکرد "‌انقلاب فرهنگی و اسلامی" پا به عرصه حیات طیبه خود گذاشت و به پیروزی رسید، اضافه کرد: براین اساس پیام انقلاب اسلامی ایران به دنیا یک پیام کاملاً فرهنگی است و بر همین مبنا استراتژی غرب به ویژه شیطان بزرگ آمریکا در تقابل با نظام اسلامی نیز با محتوا، ابزار و روش ها‌ی فرهنگی است که مقام معظم رهبری سال‌هاست تحت عنوان جنگ نرم از آن یاد می‌کنند و دشمنان برآنند تا با نفوذ ارزش‌های غربی و بدون بهره‌گیری از مداخله نظامی به اهداف خود دست یابند و سرزمین‌های هدف را اشغال کنند.

وی با هشدار نسبت به این نوع جنگ دشمنان تاکید کرد: اگر ارزش‌های غربی در کشورمان حاکم شود دشمنان به هدف خود که پیروزی بر فرهنگ مقدس و متعالی انقلاب اسلامی بود دست یافته‌اند لذا باید ارزش‌های والای دینی همیشه و در همه حال در کشور حاکم باشد تا دشمنان نتوانند به اهداف پلید خود دست یابند.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه دشمنان از ۲، ۰ سال پیش با هجمه فرهنگی، شبیخون فرهنگی و جنگ نرم در حوزه فرهنگی به جنگ با جمهوری اسلامی ایران برخاسته‌اند، ادامه داد: هر چه که به جلوتر می‌رویم ابزار و امکانات دشمنان در جنگ فرهنگی بیشتر، پیچیده‌تر و فعالیت آن‌ها گسترده می‌شود.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه دشمنان در جنگ فرهنگی به دنبال القای ارزش‌های غربی به متن جامعه ایران و ناکارآمدی ارزش‌های دینی هستند، گفت: همه ما در قبال جامعه مسئول هستیم، چون دشمنان می‌خواهند به مردم بگویند دین اسلام برای گذشته است و با بهره‌گیری ا‌ز همه ابزار‌های شیطانی به دنبال دستیابی به اهداف پلید خود هستند.

‌وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در مرکز بصیرت‌افزایی الغدیر قم واقعاً قابل تقدیر است، تاکید کرد: باید بدانیم کارکنان هر لحظه در معرض یک سئوال و شبهه قرار دارند لذا باید به تکالیف تعیین شده از سوی فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) با همت والا عمل کرده و در جنگ فرهنگی دشمنان مقتدرانه وارد صحنه شویم.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه را‌هبرد اصولی جمهوری اسلامی ایران جنگ نظامی و مخاصمه نیست، اضافه کرد: البته در صورتی که مورد تهاجم و هجمه قرار بگیریم با پشتوانه ملت بزرگ ایران اسلامی و با تمام قدرت و اقتدار از ایران اسلامی دفاع خواهیم کرد و از آنجایی که دشمنان با تمام ابزار و امکانات وارد تهاجم فرهنگی شده‌اند، اما ملت ایران اسلامی پیروز جنگ فرهنگی خواهد بود به شرط آن که به تکلیف خود که همانا بصیرت، آگاهی و هو‌شیاری است عمل کنیم.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح تاکید کرد: در عرصه جنگ فرهنگی ان‌شاالله به همت انسان‌های مومن، متدین، بصیر و ولایی به پیروزی خواهیم رسید چرا که فطرت پاک، انسان‌ها را در معرض تحول قرار خواهد داد، افزود: با فرارسیدن ایامی، چون ماه مبارک رمضان و محرم تلاش دشمنان بر باد می‌رود چرا که فضای معنوی حاکم بر جامعه و آحاد ملت، همه توطئه‌ها را نقش بر آب می‌کند و مردم در این ایام، مناسبت‌ها و مراسم‌ها با اشتیاق و علاقه به صورت خودجوش حضور پیدا می‌کنند.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه در چهار سال گذشته همه تلاش مسئولان در وزارت دفاع ارتقاء در حوزه‌های فرهنگی بوده است، اظهار داشت: اقدامات سازمان عقیدتی سیاسی در حوزه‌های بصیرتی بازتاب‌های بسیار خوبی در سطح وزارت دفاع داشته و می‌تواند به عنوان الگو در سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با اشاره به حضور باشکوه کارکنان در نماز‌های جماعت در سطح ساز‌مان‌ها و صنایع وزارت دفاع ادامه داد: در وزارت دفاع مجموعه روحانیت به وظیفه و رسالت خطیر خود به خوبی عمل کرده‌اند، اما با توجه به حجم توطئه‌های دشمنان و سرعت تحولات اجتماعی، حتماً بایستی کار‌های بیشتر و موثرتری در حوزه‌های فرهنگی برنامه‌ریزی و اجرا شود.

وی با بیان اینکه پشتیبانی‌ها از اقدامات فرهنگی سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع استمرار پیدا خواهد کرد، افزود: به لحاظ کمی و کیفی پشتیبانی غنی‌تری از برنامه‌های فرهنگی انجام خواهیم داد تا بتوانیم نیروی انسانی به عنوان سرمایه اصلی وزارت دفاع را حفظ و تقویت کنیم.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه معتقدیم باید نیروی انسانی را در برابر هجمه فرهنگی دشمنان قوی کنیم، گفت: مدیران در سطح سازمان‌ها بایستی نسبت به این موضوع احساس مسئولیت کنند و دغدغه تهاجم فرهنگی استکبار را داشته باشند.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه در بر‌هه‌ای در حوزه امنیت، منافقین با تماس با برخی از افراد اطلاعات مهمی را از کشور کسب می‌کردند، اظهار داشت: در آن دوران با یک نهضت جهادی نسبت به آگاه‌سازی آحاد مردم و مسئولان اقدامات مقابله‌ای موثری صورت گرفت و نتیجه خوبی هم به دست آمد.

وی یا بیان اینکه امروز همه مسئولان در تمامی سطوح باید در مقابل جنگ نرم و عملیات روانی دشمنان آماده باشند، متذکر شد: مقام معظم رهبری بار‌ها آرایش تهاجمی فرهنگی دشمن علیه انقلاب را بسیار خطرناک دانسته‌اند و معتقدند «امروز فوری‌ترین هدف دشمنان، تسخیر پایگاه‌های فرهنگی در کشور است و تهاجم فرهنگی را نباید انکار کرد، وجود دارد و به قول امیرالمؤمنین (صلوات الله علیهم)، «من نام لم ینم عنه»، اگر شما را در سنگر خواب برد، معنایش این نیست که دشمنت هم در سنگر مقابل خوابش برده است، تو خوابت برده، سعی کن خود را بیدار کنی».

امیر سرتیپ حاتمی تاکید کرد: براساس فرمایش گهربار فرمانده معظم کل قوا، اگر همه مدیران، مسئولان و متولیان با احساس مسئولیت در عرصه فرهنگی به میدان بیایند آینده جامعه به ویژه خانواده‌ها و فرزندانمان تضمین خواهد شد و ما هم حمایت‌های معنوی و پشتیبانی خود را از حرکت‌های فرهنگی وزارت دفاع به بهترین نحو خواهیم داشت.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه مجموعه نیروی انسانی وزارت دفاع "متدین، حزب‌الهی، کاردان، کارآمد و شجاع هستند"، تاکید کرد: طبق گزارش‌های واصله استقبال کارکنان از برنامه‌های فرهنگی به ویژه کلاس‌های قرآن خیلی خوب بوده که بسیار جای امیدواری دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲، ۰، ۰ حافظ قرآن در مجموعه وزارت دفاع تربیت شده‌اند، گفت: این‌ها نشان می‌دهد که سمت و سوی حرکت فرهنگی در وزارت دفاع درست و صحیح بوده و ارزش‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال اجرا‌ست.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه باید این سمت و سوی درست را با مراقبت و دقت ادامه دهیم، گفت: متولیان فرهنگی وزارت دفاع باید در پاسخ به شبهه‌ها خیلی دقیق و سریع عمل کنند و اگر نسبت به این موضوعات کوتاهی صو‌رت گیرد در آینده مورد تهدید قرار خواهیم گرفت.

‌جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با اشاره به شبکه مجازی و شبهه‌افکنی‌های دشمنان در این فضا هشدار داد: فضای مجازی واقعاً تهدید است و جوانان در معرض شبهات مختلفی قرار دارند لذا متولیان فرهنگی وزارت دفاع باید از فضای مجازی بهره گرفته و پاسخ شبهات را بدهند و جا دارد یک مرکز مطالعاتی حوزه فضای مجازی را پایش و رصد کند چرا که دشمنان در فضای مجازی شبهاتی را جهت تزلزل وحدت ملی مطرح می‌کنند لذا باید پاسخ‌های دقیق، کارشناسانه و متناسب به شبهات داده شود.

لازم به ذکر است جانشین وزیر دفاع در سفر به شهر مقدس قم، از مرکز فرهنگی الغدیر قم بازدید کرد و معاونین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع توضیحات مقتضی را در ارتباط چگونگی فعالیت این مرکز و برنامه‌های آینده برای کارکنان را تشریح کردند.

انتهای پیام/

نظر شما