شناسهٔ خبر: 20536160 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

استاندار آذربایجان شرقی:

صنعت دارویی به عنوان هسته کلیدی توسعه استان باید تقویت شود

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه صنعت دارو یکی از هسته‌های کلیدی توسعه استان است، گفت: مدیریت استان با تمام توان و بدون محدودیت آماده است تا بر اساس طرح توسعه صنعت دارو، در خدمت واحدهای داروسازی استان باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، اسماعیل جبارزاده روز سه شنبه در دیدار با جمعی از مدیران صنعت دارویی کشور و استان، اظهار کرد: ما در بدو ورود به استان با اعتقاد به اینکه کار روزمره پاسخگوی حل مشکلات نیست، برنامه توسعه‌ای برای استان تدوین کردیم که در این برنامه، صنعت دارو جزو هسته‌های کلیدی است.

وی با اشاره به فعالیت چهار واحد داروسازی در استان، گفت: متأسفانه در سال گذشته در شرایطی که برای یک هزار و 300 واحد تولیدی استان از محل طرح رونق تولید، تسهیلات پرداخت کردیم اما واحدهای داروسازی نتوانستند از این فرصت استفاده کنند.

جبارزاده با اشاره به اینکه طرح رونق تولید در سال جاری نیز اجرا می شود، اضافه کرد: امسال دولت در سه حوزه تامین نقدینگی، نوسازی خط تولید و طرح‌های توسعه، 40 هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته و برای استان‌ها نیز سقفی تعیین نکرده است.

وی افزود: سیاست مدیریت استان در سال جاری توسعه واحدهای تولیدی موجود به‌دلیل خطرپذیری کمتر آنها و نداشتن مشکلاتی مانند بازار فروش است؛ بر این اساس واحدهای داروسازی استان نیز در اولویت پرداخت تسهیلات هستند.
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: معاونت اقتصادی استانداری آماده است با بررسی طرح‌های توسعه واحدهای داروسازی در سه محور ذکر شده، پرونده آنها را بدون محدودیت به سیستم بانکی معرفی کند.
وی با اشاره به مهلت 10 روزه خود برای تعیین تکلیف واحدهای بدون مدیر در استان، اظهار کرد: اعتقاد ما این است که اگرچه ارتباط مدیران استانی با دستگاه‌های مرکزی ضروری است، اما بدون حضور در محل کارخانه و شرکت، شناخت لازم از مجموعه تحت مدیریت به دست نمی‌آید و تصمیماتی که در این شرایط گرفته می‌شود اغلب بر اساس سلایق و منویات شخصی است.
جبارزاده افزود: متأسفانه ما واحدی داریم که مدیرعامل آن در تهران مستقر است و هر ماه یک بار به تبریز سفر می‌کند و در مدت حضور در تبریز هم به دید و بازدید مشغول است و در این شرایط، جواب کارگران آن کارخانه را هم باید استانداری بدهد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تعیین تکلیف مدیریت داروسازی شهید قاضی، این کارخانه دوباره به روزهای اوج خود بازگردد و مدیرعامل جدید این شرکت باید در سریع‌ترین زمان، طرح توسعه این واحد را تدوین کند تا ما بتوانیم بر اساس آن حمایت‌های لازم را انجام دهیم.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: بنده به خاطر حل مشکلات این واحد و تعیین تکلیف مدیریت آن، سه بار با مدیران شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) و وزارت مربوط دیدار کرده بودم که متأسفانه تا امروز این کار انجام نشده بود.

وی اضافه کرد: تعطیلی خط تولید داروسازی شهید قاضی در اوج نیاز بازار به محصولات این شرکت، منطقی نیست و با مسئولان وزارت بهداشت در این خصوص صحبت کرده‌ام و به‌زودی موانع برطرف خواهد شد.
جبارزاده از مدیرعامل جدید این شرکت خواست تا با ارتباط پویا با بدنه کارشناسی شرکت، استفاده بهینه از امکانات موجود، ایجاد واحد تحقیق و توسعه (R&D)، تهیه طرح نوسازی خط تولید و بازنگری در ساختار سازمانی شرکت، زمینه توسعه بیش از پیش این واحد داروسازی را فراهم کند.

وی همچنین بر ارتباط فعال واحدهای داروسازی استان با اتاق بازرگانی تبریز تأکید کرد و افزود: در شرایطی که کشورهای همسایه نیازمند محصولات دارویی هستند و تنها با بازار داخلی نمی‌توان منابع مورد نیاز بخش تولید را تأمین کرد، باید به فکر صادرات هم بود و مدیریت استان نیز در این زمینه حامی واحدهای تولیدی است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر استفاده از روش‌های جدید تأمین منابع مالی تأکید کرد و گفت: تدوین طرح‌های جداگانه و جذب سرمایه‌گذار برای پروژه‌های خاص یکی از این روش‌هاست که واحدهای داروسازی باید در این زمینه فعال باشند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به سوددهی بالای صنعت دارو، ایجاد مؤسسات اعتباری توسط واحدهای داروسازی و جذب سرمایه‌های در اختیار مردم و سرمایه‌گذاران نیز می‌تواند روش دیگری برای تأمین منابع باشد.
جبارزاده اظهار کرد: صنعت داروسازی استان برخوردار از پشتوانه مجموعه اجرایی استان است و مدیریت ارشد استان آماده است بر اساس طرح توسعه این صنعت، در کنار واحدهای داروسازی باشد.
به گزارش ایرنا، شرکت داروسازی شهید قاضی در سال ۱۳۶۳تاسیس و از خرداد ماه ۱۳۷۰ با هدف تولید انواع محلول های تزریقی، شستشو و آمپول آب مقطر تزریقی (انسانی،دامی) کار تولیدی خود را آغاز کرده است.
در این شرکت ۵۶ محصول انسانی و ۲۱ محصول دامی ، با ظرفیت ۳۶ میلیون بطری انواع محلول های تزریقی و ۱۵۰ میلیون عدد انواع آب مقطر و آمپول دارویی تولید می شود.
استاندار آذربایجان شرقی در 25 تیرماه در نشست با مدیران تامین اجتماعی استان هشدار داد که اگر ظرف 10 روز آینده وضعیت کارخانجات بدون مدیر یا مدیر پروازی مشخص نشود، ستاد اقتصاد مقاومتی استان وارد عمل شده و مسئولیت اداره آن ها را عهده دار خواهد شد که شرکت داروسازی شهید قاضی یکی از این شرکت ها بود.
در این دیدار مدیرعامل جدید شرکت داروسازی شهید قاضی معرفی و متعهد به حضور دائمی خود در شرکت جهت توسعه و رونق خط تولید این واحد داروسازی شد.

انتهای پیام/

نظر شما