شناسهٔ خبر: 20535794 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

صبح امروز/

جلسه هماهنگی اجرای طرح پیاده‌راه جهموری برگزار شد

نصر: جلسه هماهنگی پیاده راه جمهوری با حضور معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز، شهردار منطقه 8، مدیر عامل سازمان عمران، مدیران حوزه معاونت فنی و عمرانی و مشاور طرح در محل دفتر معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، محمد حسین اسحقی معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز در این جلسه گفت: امروزه در روند توسعه شهرهای بزرگ، با به وجود آمدن مراکز تجاری مدرن بازارهای سنتی بخشی از کارکرد خود را از دست می دهد که این موضوع تا حدودی، بازار تبریز را نیز شامل شده است .

وی ادامه داد: با اجرای طرح پیاده‌راه جمهوری، امکان حضور و بروز عامل انسانی بیشتر در بافت مرکزی شهر بیشتر شده و ساخت مسیر گذر و استراحتگاه و ایجاد جاذبه های گردشگری این فرصت به شهروندان داده می شود که ضمن برطرف کردن نیاز خرید خود از امکان تفریح و استراحت نیز برخوردار شوند و این امر عاملی برای رونق‌بخشی بازار تاریخی تبریز نیز خواهد بود .

وی خواستار اجرای برنامه‌های سامان‌دهی و زیباسازی و حذف زوائد بصری داخل بازار بلاخص ساماندهی فاضلاب و برق در محوطه‌ی داخل بازار و تعیین تکلیف اجرایی نمودن طرح پیاده راه جمهوری از سوی شهرداری منطقه 8 تبریز شد. 

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز افزود: اجرای این پروژه علاوه برحفاظت از هویت فرهنگی و تاریخی شهر و ترافیک شهر  برای نقش‌آفرینی در برنامه‌های گردشگری تبریز 2018 نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.

اسحقی همچنین خواستار یاری شهروندان فهیم تبریزی در راستای شناسایی بازار بزرگ تبریز شد و گفت: شناخت مردم تبریز از این بازار و اماکن تاریخی شهرمان از شناخت گردشگران برای ما در اولویت است چرا که مردم می توانند با شناختی که از این اثر زیبای تاریخی دارند گردشگران را نیز بهتر و بیشتر راهنمایی کنند .

در ادامه جلسه محبوب تیز پاز شهردار منطقه 8 نیز با تشریح کلیاتی از فعالیت های این منطقه، اجرای  طرح پیاده راه جمهوری را از نظر اقتصادی، اجتماعی و همچنین استقبال از رویداد مهم تبریز 2018 مهم عنوان کرد.

سپس مشاور طرح توضیحاتی را در خصوص پروژه پیاده راه جمهوری ارائه نمود و مقرر گردید طرح نهایی بدنه سازی و کفسازی پیاده راه از سوی مشاور طرح به شهرداری منطقه 8 به عنوان مجری پروژه ارائه گردد تا اقدامات بعدی جهت اجرایی نمودن این پروژه توسط شهرداری منطقه 8 صورت گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما