شناسهٔ خبر: 20535713 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

ذره‌بين

صاحب‌خبر -

سقوط پیرزن ورامینی
 در چاه ۴ متری فاضلاب
شهروند| پیرزن ورامینی در چاه ۴متری فاضلاب سقوط کرد.بهنام کرمانی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری ورامین با بیان این‌که یک پیرزن به دلیل نبود دریچه روی یکی از چاه‌های فاضلاب در منطقه «سکینه بانو» سقوط کرد، گفت: «آتش‌نشانان ایستگاه مرکزی سازمان آتش‌نشانی شهرداری ورامین به محض اطلاع از این حادثه، در محل حضور یافتند. آتش‌نشانان با احداث کارگاه عملیاتی روی این چاه فاضلاب اقدام به نجات این زن از درون چاه و تحویل وی به عوامل اورژانس کردند.»سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری ورامین ادامه داد: «عمق این چاه، حدود ۴متر بود و این زن میانسال بر اثر سقوط در چاه دچار آسیب‌دیدگی شده بود.»

دستگیری 4 متهم در پرونده مسمومیت مرگبار مشروبات الکلی سیرجان
میزان|  دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از دستگیری ۴نفر از متهمان و مظنونان پرونده مسمومیت با مشروبات الکلی در شهرستان سیرجان خبر داد.دادخدا سالاری با اشاره به آخرین وضع این پرونده، گفت:   «تاکنون ۱۵۶نفر در بیمارستان بستری که ۷۰نفر از آنها درحال دیالیز هستند. حال سه‌نفر از این افراد وخیم اعلام شده است و همچنین ۵نفر براثر مسمومیت فوت کرده‌اند.» دادستان کرمان وضعیت جسمانی سه نفر از این افراد را وخیم اعلام کرد و افزود: «تاکنون هم پنج نفر جان خود را در رابطه با این جریان از دست داده اند.»وی با اشاره به اینکه نیک ورز دادستان سیرجان به عنوان قاضی ویژه برای شناسایی عوامل توزیع کننده تعیین شده است، ادامه داد: «برخورد قاطع و جدی با عرضه کنندگان مشروبات الکلی و باندهای قاچاق مشروبات الکلی در دستور کار دستگاه قضائی است.»بنابر اعلام دادستان کرمان طبق تحقیقات پلیس، یک راننده کامیون ۲ گالن ۲۰لیتری مشروب دست‌ساز از اصفهان تهیه و به سیرجان منتقل و توزیع کرده که موجب این حادثه شده است.

3 جوان ماجرای رودخانه دز
هنوز پیدا نشده‌اند
ایسنا| معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه دزفول با بیان این‌که نمی‌توان در رابطه با احتمال زنده‌بودن یا زنده‌نبودن سه گردشگر مفقود حادثه دز نظر داد، از اعزام گروه پاراگلایدر به منطقه از روز سه‌شنبه خبر داد.حبیب‌اله آصفی، درباره آخرین وضع عملیات جست‌وجوی گردشگران مفقود حادثه دز، گفت: «هنوز هیچ خبری از سه گردشگر مفقودی این حادثه پیدا نشده است، اما تلاش‌ها برای جست‌وجوی این گمشدگان همچنان ادامه دارد. به ‌صورت مستمر تجهیزات جدید برای استفاده در این عملیات‌ها در منطقه استقرار می‌یابند. دوشنبه‌شب گذشته نیز، دو اکیپ دیگر وارد کار شدند و سه‌شنبه صبح نیز، این دو اکیپ بازگشتند.» آصفی با تأکید بر این‌که از هر اقدامی که برای جست‌وجوی گردشگران مفقود راهگشا باشد، دریغ نمی‌شود، گفت: «تاکنون صدها نیروی خبره کوهنورد و غواص و دیگر نیروهای امدادی از شهرستان اندیمشک برای کمک به عملیات جست‌وجوی مفقودان به منطقه اعزام شده‌اند. نیروهایی از رامهرمز نیز به منظور کمک‌رسانی به گروه‌های جست‌وجو به منطقه آمدند. نیروهای محلی و اهالی بخش شهیون و روستاهای حاشیه دز نیز تاکنون اقدامات گسترده‌ای در این راستا انجام داده‌اند.»

تیراندازی به 3مامور پلیس
در کهگیلویه
شهروند|  سه مامور پلیس در درگیری با چند شرور در شهرستان کهگیلویه مجروح شدند.
سردار مهدی انصاری، فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد درباره این حادثه گفت: «در پی دریافت خبری مبنی بر نگهداری و خرید و فروش سلاح غیرمجاز توسط چند نفر در یکی از روستاهای شهرستان کهگیلویه موضوع در دستور کار پلیس اطلاعات شهرستان قرار گرفت. تحقیقات نشان داد که این افراد در این روستا، شبانه مبادرت به تیراندازی و ایجاد مزاحمت و رعب و وحشت برای ساکنان محل می‌کنند. بنابراین با هماهنگی مراجع قضائی ماموران برای دستگیری متهم یا متهمان و کشف سلاح به‌کار رفته به محل سکونت آنها اعزام شدند. به محض ورود به حیاط خانه این افراد، متهمان بلافاصله اقدام به تیراندازی به سمت ماموران پلیس شهرستان کهگیلویه کردند که در پی این تیراندازی سه نفر از ماموران این شهرستان مجروح شدند. دو نفر از ماموران به‌صورت سطحی مجروح شدند که از یکی از بیمارستان‌های یاسوج ترخیص شدند. اما یک نفر دیگر تحت مداواست که در کل بنا به‌نظر پزشک معالج مشکلی ندارد و رو به بهبود است. متهمان و افراد شرور دستگیر نشدند اما با هماهنگی مراجع قضائی تدابیر لازم برای دستگیری آنها انجام شده است.»
محمدحسین فریدونی از بستگان یکی از مصدومان این ‌حادثه در این‌باره به ایلنا گفت: «علی فارسی‌مدان که استوار یکم نیروی انتظامی است، در درگیری مسلحانه‌ای در روستای برج‌علی شیر شهرستان کهگیلویه از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و اکنون در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج بستری است. »

نظر شما