شناسهٔ خبر: 20535623 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

هافبک تیم ملی فوتبال بانوان بیان داشت:

ای کاش کمی هم به فوتبال بانوان اهمیت دهند/ با تعطیلی اردوی تیم ملی، شور و نشاط لیگ نیز گرفته می‌شود

هافبک تیم ملی فوتبال بانوان معتقد است با تعطیلی اردوهای تیم ملی، شور و نشاط و پویایی لیگ برتر فوتبال بانوان نیز از بین می‌رود.

صاحب‌خبر -

گروه ورزشی: الهام فرهمند اظهار داشت: پس از بازگشت از مسابقات جام ملت‌های آسیا در ویتنام اردوهای تیم ملی بانوان نیز تعطیل شد. با توجه به این که فوتبال ایران مدتی درگیر نقل و انتقالات در لیگ مردان بود و پس از آن برنامه ریزی برای شروع فصل جدید لیگ مردان، فوتبال بانوان را فراموش کردند.

ای کاش کمی هم به فوتبال بانوان اهمیت دهند/ با تعطیلی اردوی تیم ملی، شور و نشاط لیگ نیز گرفته می‌شود

به گزارش بولتن نیوز به نقل از تسنیم، وی افزود: این در شرایطی است که وضعیت ما در لیگ نیز چندان مطلوب نیست. تیم ما قهرمان فصل گذشته لیگ برتر شد اما هنوز اسپانسری برای این فصل ندارد. در حالی که امسال یا به جام باشگاه‌های آسیا می‌رویم و یا تورنمنت دانشگاهی بلژیک. این اعزام‌ها برای اسپانسرها می‌تواند بعد تبلیغاتی خوبی باشد اما متاسفانه هیچ ارگان و حامی مالی به عنوان اسپانسر پا پیش نگذاشته است.

بازیکن هجومی تیم ملی فوتبال بانوان ادامه داد: زمانی که عازم مسابقات ویتنام شدیم به ما وعده دادند که تمرینات و اردوهای تیم ملی ادامه خواهد داشت تا بازیکنان همیشه آماده باشند. اما به هر دلیلی این اردوها فعلا تعطیل شده است.

فرهمند یادآورشد: بعد از سه سال اردوهای تیم ملی فوتبال بانوان تشکیل شد. فارغ از نتایجی که به دست آمد اما بازی‌های بهتری را نسبت به دوره قبل به نمایش گذاشتیم. این در شرایطی بود که تیم ملی بانوان تنها سه ماه تمرین داشت و بازی تدارکاتی نیز نداشتیم با این وجود بازی خوبی را برابر ویتنام برگزار کردیم. در بازی با میانمار نیز بدشانسی آوردیم. حتی AFCو فیفا نیز این موضوع را اذعان داشتند.

وی تصریح کرد: اما شاید برخی مسئولان براساس نتایج به دست آمده قضاوت کردند و این تصمیم را گرفتند که بهتر است تیم ملی فوتبال تعطیل شود و هزینه‌ای برای برگزاری اردوهای تیم ملی نداشته باشند. تصمیمی که پیش از آن نیز گرفته شد و باعث گردید فوتبال بانوان حدود دوسال فعالیتی نداشته باشد.

بازیکن تیم فوتبال آینده سازان اظهار داشت: زمانی که برنامه تشکیل تیم ملی فوتبال بانوان پس از مدت‌ها اجرایی شد ما زمان محدودی را برای آماده سازی در اختیار داشتیم. سرمربی تیم ملی نیز همه تلاش خود را به کار بست اما زمان محدودی داشتیم. به مدت سه ماه در هفته دو تا سه روز تمرین کردیم و سپس به مصاف رقبای آسیایی رفتیم که سال‌هاست در اردوهای تمرینی و مسابقات تدارکاتی به سر می‌برند.

وی گفت: اگر می‌خواهیم تیم فوتبال بانوان خوب کار کند باید اردوها را داشته باشیم. تیم ملی فوتبال بانوان ایران در شرایطی که از رنکینگ فیفا خارج شده بود با حضور در مسابقات ویتنام 61 پله صعود کرد اما تب این صعود تنها دوسه روز بود و پس از آن دوباره فراموش شدیم.

فرهمند ادامه داد: با تعطیلی اردوهای تیم ملی بازهم به نقطه قبلی برمی‌گردیم و شاید دوباره از رنکینگ خارج شویم و بازهم باید تلاش کنیم تا به این نقطه‌ای که امروز قرار گرفته‌ایم بازگردیم این در حالی است که در صورت تشکیل تیم ملی و حضور در مسابقات مختلف و تورنمنت‌های بین‌المللی می‌توانیم این رتبه را مدام ارتقا ببخشیم. فوتبال بانوان ایران بازیکنان مستعدی را دارد در شرایطی که این استعدادها را حمایت کنیم نتایج خوبی را هم به دست می‌آوریم.

وی افزود: لیگ برتر بانوان را در پیش داریم. زمانی که بازیکنان لیگ می‌دانند تیم ملی وجود ندارد انگیزه خود را از دست می دهند. چرا که خروجی این لیگ به تیم ملی ختم نمی‌شود. به همین دلیل لیگ نیز پویایی و نشاط خود را از دست می دهد. به هرحال بازیکنان به دلیل تعهداتی که به باشگاه و تیمشان دارند تلاش می‌کنند اما زمانی که بدانند این تلاش‌ها باعث ورودشان به اردوی تیم ملی می‌شود به طور حتم میل به خوب بازی کردن نیز بیشتر خواهد شد.

هافبک تیم ملی فوتبال بانوان گفت: در لیگ عامل انگیزشی نداریم چرا که جایزه و مزایایی برای موفقیت تیم وجود ندارد. تیم ملی نیز تشکیل نمی‌شود. در این فضا انگیزه بازیکنان نیز از بین می‌رود. تیم آینده سازان سال گذشته قهرمان شد اما هیچ اتفاق خاصی برای ما رخ نداد این در حالی است که دوره قبل تر چهارم شده بودیم. اما این ارتقا و قهرمانی خیلی به چشم نیامد. ای کاش به همان اندازه که به فوتبال مردان اهمیت می‌دهند به فوتبال بانوان نیز توجه کنند.

نظر شما