شناسهٔ خبر: 20535152 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار فارس:

وحدت و همدلی اولویت اول در رفع مشکلات است

شیراز – استاندار فارس گفت: حضور مردم، وحدت و همدلی اولویت اول برای رفع مشکلات است که این مهم با امیدوار بودن جامعه روی می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، محمد علی افشانی در آیین بهره برداری از عملیات آبرسانی به ۱۱۸ روستای این استان که به شکل ویدیو کنفرانس با حضور معاون اول رئیس جمهوری انجام شد افزود: علاوه بر این ۱۱۸ روستا، سال گذشته نیز به ۱۲۲ روستای استان آبرسانی انجام شد.

وی ادامه داد: امیدوارم با توجه به اعتباری که از محل صندوق توسعه ملی برای روستاها تخصیص داده شد، اعتبار قابل ملاحظه ای در سال جاری و سال آینده به فارس اختصاص داده شود که تمام تعهدات در سال آینده به بهره برداری برسد.

استاندار فارس، ضمن قدردانی از معاون اول رئیس جمهوری و وزیر نیرو به واسطه حمایت از این استان در شورای عالی آب که مصوبات خوبی برای این استان به دنبال داشت افزود: امیدواریم مجموعه این مصوبات به حل مشکلات استان در حوزه آب طی سال های پیش رو منتهی شود.

استاندار فارس ادامه داد: همچنین از مهندس چیت پیان وزیر نیرو نیز تقاضا می کنم که به نام سد هایقر این استان را نیز به لیست سدهای قابل افتتاح امسال اضافه کنند چرا این سد هم اینک تکمیل است و تنها یک اعتبار حدود ۳۰ میلیارد تومانی برای تملک زمین های دریاچه این سد لازم است.

افشانی، در خصوص افتتاح همزمان کارخانه تولید پنل های انرژی خورشیدی در این استان نیز گفت: این کارخانه را می توان یکی از بزرگترین و مدرنترین کارخانه ها در کشور دانست.

استاندار فارس افزود: عملیات اجرایی این کارخانه حدود ۹ ماه قبل با ظرفیت ۱۳۰ مگاوات آغاز شد و در آینده نزدیک در شهرستان فیروزآباد و تمام شهرستان های استان مزارع متعدد و متنوع تولید انرژی از خورشید را به عنوان پاکترین انرژی خواهیم داشت خصوصا با توجه به اینکه در کشور و استان فارس بیش از ۱۰ ماه از سال را شاهد آفتاب دائم هستیم.

وی تصریح کرد: هم اینک در محیط های روستایی مردم می توانند با توجه به مشکل اشتغال با یک وام محدود انرژی تولید کنند و به وزارت نیرو بفروشند و با توسعه آن درآمد ماهانه خود را نیز افزایش دهند.

استاندار فارس افزود: ضمن اینکه هم سرمایه گذاری در این کار تضمین شده است و هم مشتری برای انرژی تولیدی آنها وجود دارد.

افشانی، در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تاکید بر لزوم ایجاد امید در بین مردم اظهار کرد: یک انسان امیدوار خلاق است و می تواند مشکلات را حل کند اما انسان مایوس که یا بیمار است یا منزوی هیچ کاری نمی تواند انجام دهد.

وی افزود: دولت علیرغم محدودیت منابع و تحریم های غیر عادلانه و ظالمانه که گریبان گیر کشور بوده توانست به واسطه تحقق برجام بر بخش قابل توجهی از مشکلات غلبه کند.

استاندار فارس اضافه کرد: همه می دانند که اگر برجام نبود امروز امکان اینکه نفتی صادر کنیم را نداشتیم.

افشانی افزود: امروز حتی بخشی از درآمد مالیاتی ما نیز به طور غیر مستقیم به نفت متکی است و اگر نفت فروخته نشود و مطالبات پیمانکاران داده نشود پیمانکار نیز قادر به پرداخت مالیات خود نخواهد بود و بنابراین درآمد مالیاتی نیز حاصل نخواهد شد.

وی گفت: همه ارکان نظام در بحث برجام هماهنگ بودند و این کار بزرگ اقدامی بود که نشان داد هرجا ارکان نظام تحت هدایت و رهبری رهبر معظم انقلاب گام بردارند نتایج مثبت و ملموسی برای کشور و مردم به دنبال خواهد داشت.

استاندار فارس تصریح کرد: در مقطعی فروش روزانه نفت کشور به ۹۸۰ هزار بشکه رسیده بود که بر اساس مصوبه سازمان ملل این میزان باید سالانه ۲۰ درصد کاهش می یافت که در نهایت به صفر می رسد و ما هیچ صادراتی نمی توانستیم داشته باشیم و بنابراین از درآمد نفتی هم خبری نبود.

وی گفت: امروز دولت آمریکا بسیار تلاش می کند که این توافق نامه را با خباثتی که دارد زیر سوال ببرد اما در این راه کاملا تنهاست.

استاندار فارس افزود: قطعا از کشور آمریکا که ورودش به ایران با خیانت و کودتای سال ۳۲ شکل گرفت نمی توان انتظار خدمت و همراهی داشت.

افشانی اضافه کرد: برجام یک الگو بود برای اینکه بدانیم وحدت همدلی و هماهنگی می تواند برای حل مشکلات مردم کارساز باشد.

استاندار فارس، با اشاره به وحدت و همدلی حاکم بر فضای استان گفت: شورای تامین ما یک شورای مثال زدنی است، ائمه جمعه، مدیران و تمام مجموعه ها در این استان ارتباط بسیار تنگاتنگی دارند.

افشانی اضافه کرد: همه ما باید از نقد به عنوان یک وظیفه استقبال کنیم و آنرا بپذیریم اما یک نکته را باید مد نظر داشته باشیم و آن اینکه مردم را مایوس نکنیم و آنها را امیدوار نگه داریم تا آنها خودشان برای حل مشکلاتشان وارد عمل شوند.

استاندار فارس، با اشاره به انقلاب گازرسانی به روستاهای فارس در دولت تدبیر و امید افزود: از ابتدای تاسیس شرکت گاز در کشور تا ابتدای دولت تدبیر و امید ۶۰۴ روستا در فارس گازرسانی شد در حالی که در چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید در این استان به بیش از ۸۰۴ روستا گازرسانی انجام شد.

افشانی، گاز را از نیازهای اساسی توسعه در هر نقطه ای دانست و اضافه کرد: در چهار سال گذشته ۲۰۴ روستا بیش از ۵۰ سال قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم از نعمت گاز بهره مند شده اند.

نظر شما