شناسهٔ خبر: 20535150 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جشن آزادسازی موصل

سفیر عراق در تهران: پیروزی در موصل، پیروزی همه کسانی است که با ما متحد بودند

71038

سفیر عراق در تهران بعد از ظهر روز سه‌شنبه در جشن آزادسازی موصل گفت:‌ ملت عراق به نمایندگی از همه جهان با تروریست‌های داعش در موصل جنگیدند و خطرناک‌ترین گروه تروریستی را که امنیت و سلامت ملت‌ها را تهدید کرد سرکوب کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، راجح الموسوی در جشنی که با حضور تعدادی از نمایندگی‌های خارجی مقیم تهران و همچنین مقامات جمهوری اسلامی ایران در محل سفارت عراق در تهران برگزار شد، تصریح کرد: امروز جهت جشن آزاد سازی شهر موصل دومین شهر عراق دور هم آمده‌ایم. شهر موصل از سال ۲۰۱۴ در دست گروه تروریستی داعش بود و امروز به آغوش وطن برگشته است.

این دیپلمات عراقی در تهران گفت: فرزندان‌مان از تمامی شهرهای عراق جان خود را فدا کرده است تا این شهر را از سیاهی تروریسم آزاد کنند.

وی به اتحاد و یکپارچگی مردم عراق در مبارزه با گروه تروریستی داعش اشاره کرد و افزود: ما به نمایندگی از همه جهان با آن‌ها جنگیدیم و آنها را سرکوب کردیم.

الموسوی با بیان این‌که اعضای این گروه تروریستی تبعه حدود ۱۰۰ کشور بودند، در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: مرجعیت با فتوای جهاد کفایی که اعلام کردند توانستند نقش واضح و مهمی در تشویق فرزندان این ملت جهت مبارزه با این گروهک تروریستی داشته باشند و در پی این فتوا صدها هزار رزمنده به آن لبیک گفتند.

وی با اشاره به عملیات آزاسازی موصل اظهار کرد: این عملیات با رمز (نینوا ما می‌آییم) از ۹ ماه پیش آغاز شد و در آن ارتش، ‌پلیس، ‌حشدالشعبی، نیروهای پیش مرگه و مبارزان عشایر شرکت کردند. همه آن‌ها از نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح (حیدر العبادی) دستور می‌گرفتند.

سفیر بغداد در تهران با بیان این‌که در عملیات آزادسازی بر سلامت شهروندان تاکید می‌شد، تصریح کرد: این در حالی بود که گروه تروریستی داعش از شهروندان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کرد. نیروهای شجاع ما شجاعانه و با انسانیت وارد این مبارزه شدند و هدف‌شان آزادی انسان قبل از آزادی خاک بود.

الموسوی با بیان این‌که کشورهای عضو ائتلاف مبارزه با داعش و همچنین کشورهای دوست نقش بارزی در حمایت از تلاش عراق در مبارزه با این گروهک تروریستی داشتند تصریح کرد: لذا پیروزی که در موصل به دست آمد پیروزی همه کسانی است که با ما متحد بودند و ما را در جنگ علیه گروهک تروریستی داعش یاری کردند.

وی هم‌چنین به اهمیت بازسازی مناطق آزاد شده از دست گروهک تروریستی داعش از جمله موصل اشاره کرد و افزود:‌ در همین چارچوب نیاز خود را به حمایت و یاری بیش‌تر جهت بازسازی مناطق آزاد شده از دست گروه داعش از جمله موصل اعلام می‌کنیم، زیرا پیروزی بدون بازگشت جنگ زده‌ها به شهرهایشان آن هم پس از تامین خدمات مورد نیازشان پیروزی نیست.

به گزارش ایسنا، در این جشن که در سفارت عراق در تهران برگزار شده است، حسن قشقاوی معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان خارج از کشور حضور یافت.

دیگر مهمانان این مراسم سفیران کشورهای مقیم تهران از جمله لندن، مسکو، اسلام‌آباد، وین، ایروان، کاراکاس، فلسطین، سوریه و ... بودند.

هم‌چنین در این مراسم ناظم دباغ نماینده اقلیم کردستان در تهران و ماجد غماص نماینده مجلس اعلای اسلامی عراق در تهران نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

نظر شما