شناسهٔ خبر: 20534635 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

خط ارتباطی مردم با اطلاعات

صاحب‌خبر -
همایشی از علماء اسلام
اوایل انقلاب یک نفر پیشنهاد کرد که مجتهدان و عالمان همایشی برگزار کنند و تعریف جامعی از اسلام و تشیع ارایه نمایند تا همه تکلیف خود را بدانند، بنظر من چنین همایشی باید در کل جهان اسلام برگزار کنند، چراکه هر کس سر برمی‌آورد و می‌گوید اسلام‌ آن چیزی است که من می‌گویم!
از القاعده گرفته تا داعش و طالبان و رژیم سعودی و دولت ترکیه خود را اسلام اصیل می‌دانند و بالاتر اینکه برای برداشت خود حتی درگیر می‌شوند و آدم هم می‌کشند، کاش در سطح جهان اسلام عالمان و دانشمندان دور هم بنشینند و اسلام را بصورت اساسی تعریف و ارایه کنند تا هر کسی برداشت خود را عین اسلام نداند.
یک ایرانی

وظایف رئیس جمهور مشخص شود
بنظر من چیدمان حکومتی خصوصاً وظایف و اختیارات رئیس جمهور در قانون اساسی از صراحت و مرزبندی کافی برخوردار نیست و مثلاً معلوم نیست که آیا رئیس جمهور فقط در قبال مجلس باید پاسخگو باشد یا در جاهای دیگر هم باید حساب پس بدهد؟ این ابهام‌ها در قانون اساسی باید برطرف شود تا یک دولت بتواند وظایف خود را بدرستی انجام دهد.
شهروندی از تهران

چرا دولت برای مردم خرج می‌تراشد؟
ظاهرا اسناد هویتی برای دستگاه‌های مختلف منبع درآمد شده است! کارت ملی هوشمند، شناسنامه، گواهینامه، کارت پایان خدمت و انواع کارت‌های دیگر که اغلب هم باید عوض شوند محملی شده‌اند که از مردم پول گرفته شود! آخر مردم از کجا بیاورند که دولت دائم برایشان خرج می‌تراشد مگر کارت ملی فعلی چه اشکالی دارد که باید حتما عوض شود؟
تماس با خط ارتباطی

مجرمان باید بترسند
می‌‌خواستم بپرسم چرا باید این همه زمان ببرد تا یک قاتل و متجاوز به دام بیفتد؟ چرا افراد سابقه‌دار از ارتکاب مجدد جرم و جنایت نمی‌ترسند؟ بنظر من اولین جرم رنگرز قاتل کافی بود تا او بگونه‌ای مجازات شود که دیگر هوس جرم و جنایت به سرش نزند. در واقع او یک قاتل خیانتکار بوده است که دور از چشم قانون آزادانه راه می‌رفته تا طعمه خود را پیدا کند! باید برای امثال این جنایتکاران چاره‌ای اندیشه شود تا خطرشان از سر جامعه دور شود.
شهروندی از تهران

بالاتر از اعدام
بنظر من مجازات اعدام برای افراد مأیوس و روانی که به بدترین وجه ممکن کودکان و دختر معصوم کم‌سن و سال را مورد تعرض و شکنجه قرار می‌دهند کافی نیست و بازدارندگی ندارد آنها پیش خودشان می‌گویند که اعدام یک لحظه است و تمام می‌شود! آنها باید وحشت حمله‌ای که اکنون متوجه کودکان است را بچشند. باید آنان را جلو حیوانات گرسنه گذاشت تا بفهمند که ایجاد ترس و وحشت برای کودکان معصوم چه حسی دارد؟
تلفن به خط ارتباطی

اطلاعات:
ما بعنوان جامعه نباید مثل یک جانی رفتار کنیم، تجربه‌های بشری هم ثابت کرده است که اعمال خشونت عریان و سبعانه بازدارندگی مورد انتظار را ندارد و گاهی خود به فضای خشونت دامن می‌‌زند. البته در مجازات قانونی مجرمین و تبهکاران تردیدی وجود ندارد.

تعرفه‌های پزشکی با نظر پزشکان
یادداشت آقای فتح‌الله آملی که برای وزیر بهداشت نوشته بودند خوب و نیکو و حتی عالی بود ولی نیازمند اصلاح است. افزایش تعرفه پزشکی از سال ۵۰ یا ۵۱ انجام نشده بود. الان هم که کمی آنها را اضافه کردند که مورد رضایت پزشکان نیست با بیمه‌ها مشکل دارند، بسیاری از بیمارستان‌ها و پزشکان از بیمه‌ها طلب‌های میلیاردی دارند که حدود یک سال و نیم است که پرداخت نشده است، بحث تعرفه‌های پزشکی بحث بسیار علمی است که باید به آن به دقت پرداخت و نظر پزشکان را هم تأمین کرد.
یک هموطن

اضافه حقوق‌ها را نخواستیم!
ضمن تبریک نود و دومین سال روزنامه اطلاعات، خواستم بگویم به دولت محترم بگوئید همین ۱۴ درصد اضافه حقوق را هم نخواستیم! امروز رفته‌ام پیاز بخرم ۴ هزار تومان شده است! آخر با این اضافه حقوق‌های اندک ما چگونه با گرانی‌های مستمر مقابله کنیم؟ چگونه با این حقوق‌ها می‌شود زندگی کرد؟
محمد شکوهی از تهران

درخواست از شورای شهر بانه
از شهردار شهرستان بانه بخاطر اقدامات گسترده عمرانی و فرهنگی و اجتماعی تقدیر و تشکر می‌کنیم و از شورای شهر جدید این شهرستان می‌خواهیم وی را مورد تقدیر و حمایت قرار دهد تا طرح‌های دردست اقدام به اتمام برسند.
شهروندی از شهرستان بانه

توصیه به شهرداری که خواهد آمد
از شورای شهر جدید تهران و همچنین شهرداری که معرفی خواهند کرد می‌خواهیم قبل از اینکه طرح‌های جدیدی را مورد مطالعه و اجرا بگذارند تکلیف طرح‌های قبلی را مشخص یا اتمام کنند. مثلاً طرح ادامه خیابان مطهری در چهارراه شریعتی فقط در کامپیوتر تمام شده است ولی در محل هنوز نیمه‌کاره است. بسیاری از طرح‌های دیگر هم همین وضعیت را دارند که لازم است تعیین تکلیف شوند.
شهروندی از تهران

کاش پیکر خانم میرزاخانی را به ایران می‌آوردند
درگذشت خانم مریم میرزاخانی دانشمند نابغه ایرانی را به خانواده محترمش همچنین به همه ایرانیان تسلیت عرض می‌کنم، این خانم افتخار ایرانیان بود، کاش پیکرش را به ایران می‌آوردند و در زادگاه خودش مدفون می‌شد.
یک ایرانی

حمایت از فعالیت‌های موشکی
من به عنوان یک ایرانی از فعالیت‌های موشکی نظام در چارچوب دکترین بازدارندگی حمایت می‌کنم. این عمل باید ادامه داشته باشد تا کسی چشم طمع به کشورمان نداشته باشد.
محمدکاظم پارسایی از خمام رشت

تشکر از ضمیمه‌ها‌ و یادداشتهای سردبیر
از مطالب ضمیمه‌های روزنامه و همچنین یادداشت‌‌های آقای خانی سردبیر محترم تشکر می‌کنم. کاش کسی پیدا شود و به این نوشته‌ها ترتیب اثر دهد.
یک خواننده قدیمی روزنامه اطلاعات

گردشگران را به ایران دعوت نکنیم!
طی یک ماه گذشته چند میهمان خارجی داشتیم که آنها را برای سیاحت و نشان دادن مناطق مختلف ایران به کنار سواحل شمال بردیم ولی آنجا آنقدر آشغال بود که اسبا‌ب خجالت ما شد و جالب اینکه خودشان تا آنجا که در توانشان بود اقدام به جمع‌آوری زباله‌ها می‌کردند ولی سطل‌های بزرگ زباله هم آنچنان پر و سرریز شده بودند که گویا یک ماه آنها را تخلیه نکرده‌اند. وقتی علت را جویا شدیم گفتند این منطقه آزاد است و زیرنظر شهرداری نیست! به نظر من برای حفظ آبروهم که شده از هیچ توریست خارجی دعوت نکنیم به ایران بیایند.
شهروندی از تهران
۳۵ سال خدمت؛ ۳۰ سال پاداش!
آموزش و پرورش از معلمان خواسته است تا ۳۵ سال به خدمت خود ادامه دهند. با این توصیف چرا پاداش ۳۵ سال به آنان اعطا نمی‌شود؟ افرادی که ۳۴ سال خدمت کرده‌اند، فقط پاداش ۳۰ سال را دریافت می‌کنند. آیا نباید مزایای دیگری برای دبیرانی که می‌خواهند در آموزش و پرورش بمانند در نظر گرفته شود؟
همتی‌راد

سگ‌های ولگرد در اسلام‌آباد غرب
سگ‌های ولگرد شب‌ها در خیابان‌های اسلام‌آباد غرب پرسه می‌زنند که ترسناک‌ است و گاهی به افراد آسیب می‌رسانند. چند وقت پیش یک نانوا مورد حمله سگی واقع شد و اگر مردم به داد وی نرسیده بودند، معلوم نبود به چه سرانجامی می‌رسید. لطفاً مسئولان برای جمع‌آوری این سگ‌ها اقدام کنند.
شهروندی از اسلام‌آباد غرب

مشکلی در شهرستان طالقان
مدت‌هاست تعداد نسبتا زیادی تیر چراغ برق در خروجی شهر طالقان انتهای بلوار گذاشته‌اند، نه آنها را نصب می‌کنند و نه از آنجا می‌برند، این تیرها در حال از بین رفتن هستند، از شهرداری و ادارة برق شهرستان می‌خواهیم یا این تیرهای چراغ برق را از آنجا بردارند یا آنها را نصب کنند که بلوار مذکور در شب‌ها از نور کافی برخوردار باشد.
کیهان‌فر از طالقان

زیرگذر کامرانیه نیاز به احداث دارد
حدود ۶ ماه است برای احداث زیرگذر صدر در کامرانیه‌جنوبی خیابان را کنده‌اند ولی به جز چند روز کار هیچ عملیاتی آنجا انجام نشده است. از شهرداری منطقه یک درخواست می‌کنیم این پروژه کوچک را به سرانجام برسانند تا اهالی از آن استفاده کنند.
کیانی از تهران

مترو یا فروشگاه!؟
ما کارمندان بعد از ۱۰ ساعت کار وقتی خسته و کوفته به قطار کندرو مترو تهران ـ کرج سوار می‌شویم تازه با سر و صدای انواع فروشندگان و متکدیان روبرو می‌شویم که امانمان را از بین می‌برند. خواستم سئوال کنم مگر مترو فروشگاه است؟ چرا برای رفع مزاحمت آنها چاره‌اندیشی نمی‌شود؟
شهروندی از کرج

پاسخ مسئولان

پاسخ روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران:
با صلوات بر محمد و آل محمد(ص)، احتراماً در پاسخ به پیام مردمی مندرج در آن روزنامه وزین با موضوع «ضرورت تفکیک زباله‌های خشک و تر» مبنی بر پیشنهاد شهروند محترم در خصوص استقرار مخازن ویژه پسماند خشک در معابر عمومی، به استحضار می‌رساند:
با عنایت به سابقه استقرار مخازن آبی ویژه پسماند خشک در معابر شهری در سال‌های گذشته که منجر به دسترسی افراد و عوامل غیرمجاز(زباله گردها) به پسماندها و گسترش پدیده زباله گردی و جمع‌آوری غیربهداشتی پسماندهای ارزشمند و اغتشاش بصری در سطح شهر گردید، جهت پیشگیری از این معضل و افزایش مشارکت شهروندان محترم در جمع‌آوری بهداشتی تر اقلام بازیافتی؛ علاوه بر خرید پسماندهای خشک شهروندان در ۴۵۰ غرفه بازیافت مناطق ۲۲ گانه؛ دریافت پسماند خشک از درب مبادی تولید(در کنار تحویل مخازن آبی ویژه پسماند خشک به واحدهای تولیدکننده پسماند به ویژه مجتمع‌ها و شهرک‌ها) در دستور کار شهرداری قرار گرفته و در حال اجرا و طی مراحل تکمیلی می‌باشد. بر این اساس امید است با اجرای دقیق و مستمر این فعالیت‌ها، شاهد ارتقاء بیش از پیش فرهنگ زیست محیطی تفکیک پسماند در مبدا و مشارکت شهروندان در این خصوص باشیم.

پاسخ روابط عمومی شهرداری منطقه ۲:
با سلام
احتراماً، بازگشت به مطلب مندرج در روزنامه اطلاعات مورخ ۰۲ر۰۵ر۹۶ بدینوسیله پاسخ این منطقه که بر اساس جوابیه معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲ تهیه شده، به شرح ذیل اعلام می‌گردد.
فعالیت پارکبان‌ها بر اساس مصوبه شورای ترافیک شهر تهران از تاریخ ۱۵ر۱۰ر۱۳۹۵ ممنوع بوده و در همین راستا این معاونت کلیه تابلوهای مربوطه را از سطح معابر منطقه از جمله معبر مورد نظر شهروند جمع‌‌آوری نموده است. بدیهی است هرگونه برخورد با عوامل غیرمجاز که اقدام به اخذ وجه از شهروندان می‌نمایند بر عهده نیروی انتظامی می‌باشد.

نظر شما