شناسهٔ خبر: 20533709 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

فرماندار تبریز تاکید کرد :

لزوم اجرای مسیر تونل انرژی در تبریز/اهمیت فراهم کردن ایمنی اتوبان شهید کسایی/ احداث جایگاه سوخت اکسپرس

نصر: فرماندار تبریز با تاکید به اینکه تبریز از بستر مناسبی برای تأمین انرژی برخوردار نیست،گفت: تنها روش با استفاده از تونل انرژی و کابل‌های انتقال در سطوح ولتاژی 230 و 132 کیلوولت بود که در حال اجرا نیز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، رحیم شهرتی‌فر در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان‌تبریز، ابتدا در رابطه با توضیحات مشاور پروژه هتل شهریار2 در راستای تبریز ۲۰۱۸ اظهار کرد: با توجه به موقعیت ساخت هتل شهریار2 که در ضلع جنوبی اتوبان شهید کسایی قرار گرفته، باید تمام دسترسی‌ها برای این پروژه قبل از شروع کار در نظر گرفته شود.

پروژه‌های سرمایه‌‌گذاری تمام آئین‌نامه‌ها را رعایت کنند
وی با بیان اینکه مسائل مربوط به تملک مسیرهای موجود در مسیر پروژه هتل شهریار2 باید حل شود و متولیان اصلی وارد عمل شوند، ادامه داد: طبق بازدید از منطقه، ورودی و خروجی راه دسترسی به پروژه یک مسیر بوده که باید این موضوع تغییر یابد و مسیر ورود از یک طرف و مسیر خروج هم از راه دیگر باشد تا سوانح آن مسیر نیز کاهش یابد.

فرماندار تبریز با تاکید به اینکه وقتی پروژه سرمایه‌‌گذاری اتفاق می‌افتد باید به دنبال اجرای سریع آن و جلوگیری از تاخیر اجرا باشیم، گفت: تبریز در آستانه فرارسیدن تبریز ۲۰۱۸ قرار دارد و باید تمام پروژه‌ها تا آن روز به مرحله بهره‌برداری رسیده و ایمنی لازم را نیز داشته باشند.

وی با اشاره به مدت پنج ساله ساخت هتل شهریار2 و فرصت مناسب برای تکمیل پروژهای ساخت رمپ شهرداری در کنار آن پروژه، افزود: پروژه‌های سرمایه‌گذاری با رعایت مفاد آئین‌نامه‌ها و طرح‌های جامع و تفصیلی اجرا را شروع کنند.

اهمیت فراهم کردن ایمنی اتوبان شهید کسایی
شهرتی‌فر خاطرنشان کرد: سازمان متولی برای مسائل ایمنی اتوبان شهید کسایی و مسیر دسترسی به این پروژه، اداره کل راه و شهرسازی استان بوده که باید بررسی‌های لازم در راستای ایمنی راه و مواصلات را انجام دهند.

اهمیت اجرای مسیر تونل انرژی در تبریز
فرماندار تبریز اذعان داشت: با توجه به رشد شدید مصارف ناشی از بارهای عمومی در منطقه مرکزی شهر تبریز که ناشی از اجرای طرح‌های توسعه و عمرانی شهر است، بسیار ضروری است تا در سال آینده حداکثر ۳۰۰ مگاوات در مرکز شهر ظرفیت‌سازی برای تامین انرژی انجام پذیرد.
وی با تاکید به اینکه تبریز از بستر مناسبی برای تامین انرژی برخوردار نیست،گفت: تنها روش با استفاده از تونل انرژی و کابل‌های انتقال در سطوح ولتاژی 230 و 132 کیلوولت بود که در حال اجرا نیز است.
فرماندار تبریز با اشاره به اینکه متولی این پروژه حساس و مهم شهر تبریز شرکت برق منطقه‌ای تبریز است، خاطرنشان کرد: تونل انرژی یک نیاز برای شهر تبریز است و باید این پروژه تا آغاز برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸ به اتمام رسد؛ زیرا مسیر اجرایی در وسط هسته مرکزی شهر قرار دارد.

بازدید از نقاط مشخص شده جایگاه سوخت اکسپرس صورت گیرد
فرماندار تبریز با اشاره به اینکه اجرای جایگاه سوخت اکسپرس در اصفهان بسیار بازتاب داشته و می‌توان از آن طرح موفق برای استان خود الگوبرداری کنیم،گفت: در احداث جایگاه سوخت اکسپرس با رعایت ملاحظات محیط زیستی و ایمنی از توانایی بخش خصوصی باید استفاده کرد.

وی در رابطه با گلایه مسؤولان اجرای طرح جایگاه سوخت کوچک مبنی بر اینکه پاسخ قانع‌کننده‌ای دریافت نکرده‌ایم، افزود: متاسفانه جواب‌دهی سریع به امور در برخی موارد را پشت گوش می‌اندازیم در حالیکه باید با بررسی سریع جواب رد یا قبول داد تا طرحی با تاخیر روبه‌رو نشود.

شهرتی‌فر افزود: سنگ‌اندازی به کاری کار راحتی است ولی مهم گره‌گشایی از آن است مخصوصا زمانی که توسعه و رشد جامعه‌ای درون آن باشد.

ایجاد مسیر BRT و تراموا در مسیر میدان آذربایجان و یوسف‌آباد با مطالعه زیرساختی انجام گیرد
وی در خصوص ایجاد طرح ویژه خط اتوبوسرانی میدان آذربایجان بیان کرد: با توجه به اینکه این مسیردقیقا روی مسیر «تراموا» قرار دارد، از این رو به گونه‌ای باید ایجاد شود که در سال‌های آتی برای ساخت «تراموا» هر دو پروژه دچار مشکل نشوند.

شهرتی‌فر تاکید کرد: طرح خط ویژه اتوبوس باید با مطالعه و بررسی همه جانبه ایجاد شد تا با کم‌ترین هزینه بهترین کیفیت را داشته باشیم.

فرماندار تبریز در پایان خاطرنشان کرد: جلسات بعدی در خصوص دوربین‌های ترافیکی و لزوم افزایش آن مطابق با 2 نیاز استان باشد و البته موضوعات عوامل ایجاد ترافیک در شهر نیز مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما