شناسهٔ خبر: 20532083 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

علی‌اکبر ولایتی:
سیدحسن خمینی  از هیأت موسس دانشگاه آزاد استعفا نداده است
آنا|  رئیس هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی خبر استعفای سیدحسن خمینی از عضویت در هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی را تکذیب کرد و درعین‌حال گفت که از ناطق خواهش می‌کنیم استعفایشان را پس بگیرند. علی‌اکبر ولایتی در حاشیه نشست شورای اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران به ارایه توضیحاتی درباره انتصاب فرهاد رهبر به‌عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و گفت: خوشبختانه روز گذشته کمیته شورایعالی انقلاب فرهنگی به آقای رهبر رأی مثبت داد و از امروز ایشان به‌عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شدند. او با تأکید بر این‌که خواستار تعطیلی هیچ واحدی در دانشگاه آزاد اسلامی نیست، در پاسخ به سوالی درباره صحت استعفای ناطق‌نوری از هیأت موسس این دانشگاه گفت: ایشان استعفا دادند اما امیدواریم استعفایشان را پس بگیرند و از ایشان خواهش می‌کنیم که استعفایشان را پس بگیرند.
رئیس هیأت موسس خبر دانشگاه آزاد اسلامی همچنین در مورد استعفای سیدحسن خمینی از هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: آقای سیدحسن خمینی استعفا نداده‌اند و به فعالیت خود در هیأت موسس ادامه می‌دهند.

هاشمی‌طبا:
بحث وزیر شدنم
 در دولت دوازدهم منتفی است
تسنیم|  کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر با بیان این‌که باید نیروهای جوان در دولت دوازدهم حضور داشته باشند، گفت: در دولت دوازدهم سمت نمی‌خواهم اما هر مسئولیتی که به من بدهند حاضر آن‌را انجام دهم. سیدمصطفی ‌هاشمی‌طبا در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال حضورش در کابینه دوازدهم به‌عنوان وزیر گفت: در این زمینه معتقد به جوانگرایی هستم، وقتی وزیر صنایع شدم 33سالم بود و فکر می‌کنم خوب کار کردم. او ادامه داد: معتقدم باید نیروهای جوان در دولت حضور داشته باشند و اعلام کرده‌ام هر کمکی از دستم بر بیاید بدون داشتن سمت انجام می‌دهم. کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری اعلام کرد: در دولت عنوان نمی‌خواهم اما هر مسئولیتی که بتوانم آن‌را انجام دهم،‌ حاضر هستم. ‌هاشمی‌طبا تصریح کرد: بحث وزیر شدنم در دولت دوازدهم منتفی است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری مطرح کرد:
قول مساعدت برای پیگیری طرح انتقال آب دریای عمران به خراسان
ایسنا|  معاون اجرایی رئیس‌جمهوری گفت: حدود 100‌هزار شغل در سال‌های گذشته ایجاد شده و امیدواریم این عدد در ‌سال‌جاری به 160‌هزار شغل در خراسان رضوی برسد. محمد شریعتمداری از کمک دولت به سرمایه‌ 24‌هزار واحد اقتصادی در سراسر کشور خبر داد و اضافه کرد: یکی از برنامه‌ها تغییر در تکنولوژی تولید در واحدهای اقتصادی است، رشد پلکانی صادرات غیرنفتی استان بالاتر از میانگین کشوری است. معاون اجرایی رئیس‌جمهوری با تأکید بر اختیارات ستاد اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: بنا بر نظر رهبری، ستاد اقتصاد مقاومتی نقش بن‌بست‌شکن را درکارهای اقتصادی دارد و بسیاری از تصمیماتی که در اختیار دستگاه‌های دیگر است هم می‌تواند جز مصوبات ستاد باشد، اگر جز این بود تشکیل ستاد معنی نداشت. شریعتمداری در پایان، هم‌فکری استان‌های شرقی کشور را برای حل معضل آب خواستار شد و قول‌ پیگیری طرح انتقال آب از دریای عمان به خراسان را داد.

نظر شما