شناسهٔ خبر: 20531992 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

رونمایی از 2 عنوان کتاب دفاع مقدس در یادواره شهدای بخش «خورش رستم» خلخال

یادواره 97 شهید بخش «خورش رستم» شهرستان خلخال با محوریت سردار شهید «عمران پستی» برگزار و از دو عنوان کتاب دفاع مقدس در این مراسم رونمایی شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش دفاع پرس از اردبیل، یادواره 97 شهید بخش «خورش رستم» از توابع شهرستان «خلخال» و دو شهید گمنام بخش «هشجین» با محوریت سردار شهید «عمران پستی» امروز (سه شنبه) در مسجد جامع بخش هشجین برگزار شد.
 
در این مراسم که با حضور سردار «جلیل بابازاده قانع» فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل، «علی واحد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، «علی منصور لکورج» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، سردار «گل‌علی بابایی» از نویسندگان برجسته ادبیات دفاع مقدس کشور، «عبدالله مددی» مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل، سردار «ابراهیم گنجگاهی» از پیشکسوتان دفاع مقدس استان اردبیل، جانبازان، رزمندگان، جمع کثیری از خانواده های معظم شهدا و مردم شهیدپرور شیعه و سنی هشجین و حومه حضور داشتند، حجت‌الاسلام مهدی طائب مسئول شورای مرکزی قرارگاه راهبردی عمار طی سخنانی به تبیین جایگاه عرفانی شهید و شهادت پرداخت و اظهار داشت: با مروری بر زندگی و وصیت‌نامه سردار شهید جاویدالاثر «عمران پستی» درمی یابیم که این شهید والامقام به چه مقام عرفانی‌ای دست یافته و بعد هم با شهادتش چه حیاتی را برای خود رقم زده است.
 
مهدی طائب با اشاره به زندگی سراسر عرفانی و آگاهانه امام حسین (ع) به معامله سراسر برد و سود ایشان با خدا اشاره کرد و افزود: زنده بودن شهید و روزی خوردن او نزد خدا مقوله ای است که ماوراء زنده بودن روح و جسم اوست و در واقع این زنده بودن اشاره به اثرپذیری و اثرگذاری شهید در پیرامون خود دارد.

 مسئول شورای مرکز قرارگاه عمار در ادامه سخنان خود خطاب به دشمنان ایران اسلامی گفت: ما با تقدیم باکری ها و همت ها و عمران پستی ها و شهدای مدافع حرم، طوری معادلات جهانی را بر هم زدیم که الان به جای مقاومت مظلومانه در خرمشهر، در مرزهای فلسطین اشغالی با عوامل تا بن دندان مسلح استکبار از موضع قدرت و برتری مقابله می کنیم.
 
در ادامه مراسم از چند تن از پژوهشگران و محققین و اساتید و نویسندگان حوزه دفاع مقدس شهرستان خلخال تجلیل شد و از دو عنوان کتاب «هفتمین فرمانده» سرگذشتنامه دانشجوی شهید «عمران پستی» نوشته «علی باقری وکیل آباد» از تولیدات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل و نیز کتاب دوم کتاب «حبیب تولدی دیگر» کارنامه عملیاتی گردان حبیب بن مظاهر لشکر 27 محمد رسول الله (ص) در دفاع مقدس به پژوهش و تدوین «گل علی بابایی» رونمایی شد.
 
به گزارش دفاع پرس، سردار شهید «عمران پستی» معروف به عبدالله در سال 1338 در بخش هشجین از توابع بخش خورش رستم خلخال در استان اردبیل متولد شد.
وی دانشجوی رشته جامعه شناسی دانشگاه تهران و مسئول اطلاعات سپاه تهران و نیز فرمانده گردان حبیب بن مظاهر لشکر 27 محمد رسول الله (ص) بود و در تاریخ 1362/12/19 در کنار پل طلاییه به شهادت رسید.
 
پیکر پاک این سردار دلاور هنوز به میهن اسلامی باز نگشته است.
 
انتهای پیام/

نظر شما