شناسهٔ خبر: 20531585 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار دامغان:

احداث کتابخانه مرکزی در دامغان مطالبه همگانی است

دامغان - فرماندار دامغان با تاکید بر اینکه ساختمان های کتابخانه های عمومی شهرستلن فرسوده هستند، گفت: احداث کتابخانه مرکزی در دامغان مطالبه همگانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر مجد شامگاه سه شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دامغان به میزبانی فرمانداری ضمن اشاره به مطالبه مردمی ساخت کتابخانه مرکزی در دامغان، بیان کرد: در این شهرستان ۹ باب کتابخانه عمومی نهادی وجود دارد که از این تعداد شش  باب کتابخانه شهری و سه باب دیگر کتابخانه عمومی روستایی هستند.

وی با بیان اینکه در کتابخانه های عمومی دامغان ۱۳۹ هزار و ۹۰۰ عنوان و ۱۷۶ هزار و ۹۰۰ نسخه کتاب وجود دارد، افزود: چهار هزار و ۹۵۰ نفر عضو این کتابخانه ها هستند که از این تعداد دو هزار و ۸۸نفر را آقایان و دو هزار و ۸۵۰ نفر دیگر را بانوان تشکیل می دهند همچنین در دامغان دو باب کتابخانه مشارکتی در زندان و روستای طزره و به ترتیب هرکدام یک هزار و سه هزارو ۵۰۰ جلد کتاب دارند.

فرماندار دامغان با اشاره به برگزاری جشنواره اهداء کتاب های مازاد به کتابخانه های عمومی، بیان کرد: از آغاز اجرای این طرح تاکنون پنج هزار جلد کتاب از سوی مردم و علاقه مندان به فرهنگ کتاب و کتابخوانی در دامغان اهدا شد.

مجد افزود: در سال جاری و از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان سمنان ۵۰ میلیون تومان اعتبار با هدف تجهیز کتابخانه های عمومی دامغان اختصاص یافت.

نظر شما