شناسهٔ خبر: 20531449 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

گل‌محمدى: بالاخره يک خبر خوب شنيديم؛ خدا به دل پرشورها نگاه کرد

سرمربى تيم فوتبال تراکتورسازى از هواداران اين تيم خواست به سرخپوشان تبريزي زمان بدهند.

صاحب‌خبر -

يحيى گل‌محمدى درباره آخرين وضعيت تراکتورسازى پيش از آغاز ليگ برتر، مصدوميت عارف آقاسى، حل مشکل سينا عشورى و ... صحبت‌هايى انجام داده است که در ادامه مى‌‌خوانيد:

از وضعيت کنوني تراکتورسازي شروع کنيم ...
خدا را شکر وضعيت‌مان خوب است. در اردوي تهران تمرينات خوب و منظمي را پشت سر گذاشتيم، اما در ديدارهاي تدارکاتي نتوانستيم نتايج خوبي بگيريم. پس از اينکه به تبريز برگشتيم، دوباره تمرينات را از سر گرفتيم و طبق برنامه، يک ديدار تدارکاتي هم برگزار کرديم. اگر يادتان باشد، من يک‌بار در اردوي تهران هم به شما گفتم که تراکتورسازي روزبه‌روز و تمرين‌به‌تمرين بهترين مي‌شود. در ديداري هم که مقابل گسترش فولاد داشتيم، خودم متوجه شدم که بازيکنانم چقدر پيشرفت کرده‌اند.

براي آماده‌سازي تيم‌تان زمان زيادي صرف نشد؟
به‌هر حال تيم ما تغييرات زيادي داشته و بازيکنان زيادي آمده و يا رفته‌اند. در اين شرايط طبيعي است که ما به زمان زيادي براي هماهنگ کردن اين بچه‌ها نياز داشته باشيم. البته اين تراکتورسازي، هنوز با تراکتورسازي مدنظر من فاصله دارد.

 فکر مي‌کنيد تا آغاز ليگ برتر که زمان خيلي کمي هم به آن مانده، بتوانيد تراکتورسازي را به آن چيزي که دل‌تان مي‌خواهد تبديل کنيد؟
نمي‌دانم، اما بعيد است. فکر مي‌کنم ما به حداقل سه هفته ديگر زمان نياز داشته باشيم. اين بازيکنان جوان هستند و بايد تجربه کنند تا ياد بگيرند.

ديدار اول تراکتورسازي در ليگ برتر مقابل استقلال خوزستان است. نظرتان درباره اين ديدار چيست؟
من قبلاً هم چند بار گفتم که قرعه تراکتورسازي، قرعه خوبي نيست. ما در ابتداي ليگ و در اين شرايط سخت آب‌وهوايي بايد به اهواز برويم. مي‌گويند دماي اهواز به چيزي حدود 40 تا 50 درجه هم مي‌رسد. بعد هم که بايد باپرسپوليس و استقلال روبه‌رو شويم. در کنار آن، ما چند بازيکن بومي هم داريم که اهل تبريز و يا شهرهاي اطراف آن هستند. آنها به آب‌وهواي کوهستاني و سرد عادت کردند و براي‌شان سخت است که در دماي 45 تا 50 درجه فوتبال بازي کنند. به‌هر حال اين قرعه ماست و در اين چند روز باقيمانده بايد روي ضربات ايستگاهي و کارهاي تاکتيکي کار کنيم تا آماده ديدار مقابل استقلال خوزستان شويم.

نظرتان را درباره ديدار با استقلال خوزستان نمي‌گوييد؟
خودتان مي‌دانيد که ديدارهاي هفته‌ اول هميشه و براي همه تيم‌ها سخت است، بزرگ و کوچک هم ندارد. همه تيم‌ها مي‌دانند که در هفته اول بازي سختي مقابل هر تيمي دارند. تيم‌ها در اين هفته تازه از بدن‌سازي بيرون آمده‌اند و از شرايط مسابقه دور هستند. به‌هر حال ما سعي مي‌کنيم بهترين بازي‌مان را انجام بدهيم.

عارف آقاسي را هم از دست داديد. فکر مي‌کنم اين روزها بدشانسي با تراکتورسازي عجين شده است ...
واقعاً نمي‌دانم چرا اين‌طور مي‌شود. هادي محمدي از يک طرف و آقاسي هم از يک طرف ديگر. واقعاً شرايط ما سخت و کارمان دشوار شده است. مي‌خواستيم از عارف در پست دفاع وسط استفاده کنيم، چون او تنها دفاع وسط تخصصي‌مان بود، اما حالا به ما گفتند که او حداقل در دو هفته اول ليگ برتر نمي‌تواند براي تراکتورسازي بازي کند.

حالا براي جايگزيني آقاسي چه تصميمي‌ داريد؟
هنوز نمي‌دانيم. يکي دو بازيکن مدنظرمان هستند، اما هنوز تصميم قطعي در مورد آنها نگرفته‌ايم.

سينا عشوري هم که با رفع مشکلش حالا ديگر قطعاً مي‌تواند تراکتورسازي را همراهي کند.
بله، خدا را شکر. خدا به دل سينا (عشوري) و هواداران تراکتورسازي نگاه کرد. بعد از مصدوميت محمدي و چند اتفاق ديگر، بالاخره يک خبر خوب شنيديم.

 امسال علي‌رغم مشکلاتي که در تراکتورسازي وجود دارد، باز هم انتظارات از اين تيم بالاست. به‌نظرتان اين موضوع کارتان را سخت نمي‌کند؟
کار ما که از اول هم سخت بود، اما انگيزه‌اي که از اين بچه‌هاي جوان ديدم، من را اميدوار کرد. آنها مدام در تمرينات سخت کار مي‌کنند. من به شخصه خيلي به بازيکنان جوان و آينده آنها اميدوارم. فکر مي‌کنم با انگيزه‌اي که در جوانان‌مان وجود دارد، مشکلات موجود را حل کنيم.

چند وقت پيش از برخي مشکلات موجود در تبريز گلايه کرديد. بعد از آن انتقادات به نظر رسيد که مشکلات حل شد. الان دوباره با مشکل ديگري مواجه نيستيد؟
مديريت و هيئت مديره باشگاه تراکتورسازي براي حل مشکلات ما زحمات زيادي کشيدند. جا دارد از آقاي آجورلو و ساير افرادي که براي حل مشکل تراکتورسازي زحمت مي‌کشند تشکر کنم. نه، ما ديگر مشکل از لحاظ امکانات سخت افزاري نداريم و همه چيز خوب است.

تکليف جواد منافي چه شد؟
وضعيت او هم به‌زودي مشخص مي‌شود.

اصلاً چه شد که منافي از تراکتورسازي رفت؟!
يک مشکل کوچک پيش آمده بود.

مشکل کوچکي که البته به جدايي منافي از تراکتورسازي ختم شد!
به‌هر حال!

 ... و صحبت پاياني؟
از هواداران تراکتورسازي تشکر مي‌کنم. درخواست من از آنها اين است که به تراکتورسازي زمان بدهند. تراکتورسازي جوان شده و به زمان نياز دارد. از طرفي ديگر، بازيکنان جوان هم بايد لياقت خودشان را نشان بدهند. آنها بايد ثابت کنند که لياقت پوشيدن پيراهن تراکتورسازي را دارند.

نظر شما