شناسهٔ خبر: 20530899 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

ماراتن علمی 96 در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

برخی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی دیروز و امروز میزبان داوطلبان ورود به دانشگاه در کنکور سراسری سال 96 بودند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش فرهیختگان آنلاین، داوطلبان کنکور سراسری ورودی دانشگاه‌ها روزهای پنج شنبه و جمعه 15 و 16 تیر جاری در دو نوبت صبح و عصر در گروه‌های علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی،هنر، علوم تجربی و زبان های خرجی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان به رقابت پرداختند.

آزمون سراسری دانشگاه‌ها با حضور 641 نفر در رشته علوم انسانی، 599 نفر در رشته علوم ریاضی و فنی، 214 نفر در رشته هنر، 1871نفر در رشته علوم تجربی و 324 نفر در رشته زبان های خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان برگزار شد.

سرپرست واحد لنجان، برگزاری آزمون سراسری را مطابق با استانداردها و دستور‌العمل‌های ارسالی بسیار موفق ارزیابی و اظهار کرد: «آزمون سراسری سال 96 با تلاش همکاران و تعامل و همکاری بسیار خوب فرمانداری، شهرداری و ادارات شهرستان لنجان در کمال آرامش، امنیت و سلامت کامل برگزار شد.»

دکتر سیدحمیدرضا صادقیان با اشاره به اهمیت و حساسیت برگزاری آزمون سراسری خاطرنشان کرد: «کارکنان دانشگاه با برنامه‌ریزی دقیق و اقدامات مناسب آزمون، فضایی امن، راحت، سالم و بدون استرس را برای داوطلبان و خانواده‌های ایشان برقرار کردند.»

وی با اشاره به تجربه دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان در برگزاری آزمون سراسری، تصریح کرد: «هماهنگی‌های لازم با سایر مسئولین و ارگان‌ها از جمله فرمانداری، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی، اطلاعات، آتش‌نشانی، اورژانس 115، هلال احمر، اداراتو شرکت‌های برق، گاز، مخابرات، آب و فاضلاب و ... صورت گرفت و تمهیدات لازم برای هرچه بهتر برگزار شدن این آزمون پیش‌بینی شد.»

فرماندار لنجان و نماینده سازمان سنجش در بازدید از محل برگزاری کنکور سراسری داوطلبان در دانشگاه آزاد لنجان از نظم و آرامش حاکم در حوزه‌های امتحانیو روند مطلوب برگزاری کنکور سراسری تقدیر کردند.

با همت کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه، چادر سلامت هلال احمر در راستای رفاه هرچه بیشتر داوطلبان و خانواده‌های ایشان برپا شد. واحد لنجان با پذیرایی از داوطلبان کنکور و همراهانشان و اهدای بسته‌های فرهنگی، میهمانان خود را تکریم کرد.

به گزارش آنا از جویبار، آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور سال 96 به میزبانی واحد جویبارهمزمان با سراسر کشور برگزار شد.

دکتر داریوش حمیدی رئیس واحد جویبار اظهار کرد: این واحد دانشگاهی با جدیت تمام برای ایجاد امکانات مناسب رفاهی و فضایی آرام برای داوطلبان و برقراری امنیت آزمون تلاش کرد.

وی افزود: روز پنج شنبه در دو نوبت صبح و عصر گروه آزمایشی علوم ریاضی با 111 داوطلب و گروه علوم انسانی با 225 داوطلب و 23 داوطلب در گروه هنر به رقابت پرداختند و داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی با 565 داوطلب صبح روز جمعه باهم رقابت کردند و نوبت عصر جمعه تعداد 109 نفر در گروه زبان خارجه آزمون دادند.

به گزارش آنا، فرماندار شهرستان جویبار، مدیریت آموزش و پرورش، فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان جویبار از روند برگزاری آزمون بازدید به عمل آوردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از خوی، آزمون سراسری سال 96 با ادامه رقابت داوطلبان در گروه آزمایشی علوم تجربی همزمان با سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی برگزار شد.

رضا شکارلو مدیر روابط عمومی واحد خوی گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی یکی از مهمترین دانشگاه های استان آذربایجان غربی است که با توجه به دارا بودن پتانسل های سخت افزاری و نرم افزاری و نیروهای با تجربه در زمینه برگزاری انواع آزمون های تخصصی و عمومی همیشه به عنوان میزبان برگزاری آزمون های فوق مورد توجه مسئولین کشوری و استانی است.

وی افزود: «در آزمون سراسری سال 96 نیز این واحد دانشگاهی میزبان رقابت 3159 داوطلب بود و امروز صبح جمعه 16 تیر نیز بیش از 1890 نفر داوطلب زن در گروه آزمایشی علوم تجربی به منظور پذیرش دانشجو برای دوره های روزانه، شبانه(نوبت دوم)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی، پردیس دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و کد رشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در این دانشگاه به رقابت پرداختند.

مدیر روابط عمومی واحد خوی تصریح کرد: «طبق اعلام سازمان سنجش کشور در آزمون گروه علوم تجربی سال 96 تعداد 580 هزار و 570 داوطلب ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۳۶۷ هزار و ۷۹۳ نفر معادل ۶۳.۳۵ درصد داوطلبان زن و تعداد ۲۱۲ هزار و ۷۷۷ نفر معادل ۳۶.۶۵ درصد داوطلبان مرد هستند.»

آزمون سراسری سازمان سنجش سال 1396 همزمان با سراسر کشور به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر جلیل اجلی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و نماینده تام الاختیار واحد میانه اظهار کرد: «در این آزمون، 1231 نفر داوطلب دختر و پسر در دو نوبت صبح روزهای پنجشنبه و جمعه، برای ورود به دانشگاه های کشور در این واحد دانشگاهی به رقابت پرداختند.»

وی افزود: «تعداد 121 نفر داوطلب پسر و 194 نفر دختر صبح روز پنجشنبه و 167 نفر داوطلب پسر و 749 نفر دختر صبح روز جمعه در این آزمون شرکت کردند.»

اجلی با اشاره به حوزه امتحانی داوطلبان بیان کرد: «محل برگزاری حوزه امتحانی پسران در ساختمان مرکزی و محل برگزاری حوزه امتحانی دختران نیز، مجتمع آموزشی (سایت شماره 2) دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه تعیین شده بود.»

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد میانه حاطرنشان کرد: «این واحد دانشگاهی قبل از شروع تعطیلات تابستانی با برنامه ریزی های انجام یافته در زمینه فراهم نمودن امکانات مناسب رفاهی و فضایی آرام برای داوطلبان تمام تلاش های لازم را به عمل آورده بود.»

اجلی ادامه داد: «طبق اعلام سازمان سنجش کشور، آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان در گروه های آزمایشی علوم انسانی، علوم تجربی، علوم ریاضی و فنی و هنر در دو نوبت صبح و عصر روزهای پنجشنبه و جمعه در سراسر کشور برگزار شد.»

در حاشیه این آزمون دکتر یعقوب شیویاری نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی و هیات همراه از حوزه های امتحانی پسران و دختران دانشگاه آزاد اسلامی میانه بازدید کرد.

منبع: آنا

نظر شما