شناسهٔ خبر: 20530766 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اخبار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

باغ کتاب به هویت بخشی فرهنگی تهران کمک می کند

خبرگزاری شبستان: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فضای فرهنگی باغ کتاب به هویت فرهنگی شهر بزرگ تهران که در معرض تهدیدات بسیاری است، هویت می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در بازدید از باغ کتاب و حاشیه ششصد و هشتاد و پنجمین جلسه دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور با تاکید بر این مطلب افزود: با توجه به اینکه تهران در حال تبدیل شدن به شهری با برج های بزرگ است، داشتن فضای فرهنگی مانند باغ کتاب به هویت بخشی فرهنگی آن کمک می کند.

وی ادامه داد: فقدان الگوی مصرف درست در حوزه فرهنگی مساله اصلی حوزه فرهنگ و کتابخوانی کشور است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تاکید کرد: تاکنون نظام جامع مصرف فرهنگی در کشور تعریف نشده است و باید به این نکته توجه داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی نقش بسزایی در ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه دارد، اظهار داشت: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی می تواند به نهاد ملی و فرابخشی تبدیل و بر فرهنگ جامعه تاثیرگذار باشد.

صالحی امیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در ٣١ استان و ٤٥٠ شهرستان دارای تشکیلات است، افزود: این دبیرخانه ها لازم است جلسات خود را به طور مستمر برگزار کنند.

وی گفت: شورای فرهنگ عمومی نهادی است که در آن همه نهادهای فرهنگی کشور حضور دارند و با تعامل با یکدیگر به جمع بندی می رسند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید افزود: نهاد شورای فرهنگ عمومی به عنوان نهاد ملی باید کارآمدی خود را به اثبات برساند.

 

نظر شما