شناسهٔ خبر: 20530656 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خاطره نخستین آشنایی مرحوم «شریف صادقی» با رهبر انقلاب

مرحوم «محمود شریف صادقی» از شاعران آئینی کشورمان در خاطره‌ای به چگونگی آشنایی خود با رهبر انقلاب اشاره کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، روز گذشته «محمود شریف صادقی» شاعر آئینی و غزلسرای استان قم در سن 81 سالگی به دلیل بیماری دار فانی را وداع گفت.

وی که از شاعران برجسته آئینی به شمار می‌رود مدتی بود به دلیل کهولت و بیماری در منزل بستری بود که در نهایت صبح روز گذشته به دیدار حق شتافت و عصر امروز مراسم تشییع پیکر وی برگزار خواهد شد.

اما مروری بر دیدار سال گذشته جمعی از مدیران بنیاد دعبل با این شاعر خالی از لطف نیست. جمعی از شاعران سال گذشته با حضور در منزل شاعر و پیرغلام اهل بیت(ع) استاد محمود شریف صادقی متخلص به «وفا» در قم از وی عیادت کرده بودند. 

در این دیدار مرحوم شریف صادقی خاطره‌ای را عنوان کردند که در این مجال منتشر می‌شود.

 

وی ضمن بیان خاطرات خود گفت: اگر من بخواهم شعر بگویم نمی‌توانم. چراکه شعر باید به سراغ شاعر بیاید البته در شعر آیینی اینگونه است. بنده یکبار کنار خیابان منتظر ماشین بودم که حدود ده دقیقه طول کشید و در همان مدت غزلی با هشت بیت سرودم و تقدیم به حضرت رضا علیه السلام کردم.

«وفا» در ادامه به سابقه آشنایی خود با مقام معظم رهبری در قم اشاره کرد و افزود: حدود 55 سال پیش هنگام خروج از انجمن ادبی مسعود (پشت میدان سبزی-شهید مطهری فعلی) در قم با ایشان که طلبه‌ای جوان بودند روبرو شدم و همان گفتگوی مختصر باب آشنایی با رهبر انقلاب بود. از آن زمان هرگاه مسئله‌ای پیش بیاید بوسیله نامه یا پیام به ایشان منتقل می‌کنم.

استاد شریف صادقی در پایان این دیدار در سال گذشته ابیاتی از سروده‌های خود را در مدح حضرت امیرالمومنین(ع) قرائت کرد.

مراسم تشییع و تدفین روز چهارشنبه 1396/5/4 ساعت 18 از مسجد امام زین العابدین (ع) واقع در قم ، چهارراه سجادیه به طرف گلزار شهدا علی بن جعفر (ع) برگزار می‌شود.

متن شعرخوانی این شاعر در سال 93 در محضر رهبر انقلاب را اینجا بشنوید.

انتهای پیام/و

نظر شما