به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران پویا، صادقزاده رئیس مرکز توسعه الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دستورالعملی که اکنون در زمینه تجارت به آن عمل میشود و عملیاتی است در حوزه تلفن ثابت است، گفت: فعالیتهایی که اکنون در فضای مجازی صورت میگیرد با سازوکارهای خود شرکتها ایجاد میشود و ما در وزارتخانه میخواهیم آنها را بسط بدهیم.
وی در حالی که از عدموجود برنامه تدوینشده برای استفاده از بسترهای موجود سخن میگفت، یکی از چالشهای موجود در این بخش را نهادهای نظارتی در شبکههای اجتماعی دانست.
صادقزاده از محاسن تجارت الکترونیک را صرفهجویی و راحتی برای مردم دانست و افزود: فواید تجارت الکترونیکی هم اقتصادی است و هم زیستمحیطی.
رئیس مرکز توسعه الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این که چگونگی نظارت بر فعالیت اقتصادی الکترونیکی صورت خواهد گرفت، گفت: درگاههای پرداختی تحت نظارت بانک مرکزی هستند چرا که مجوز درگاه پرداختی را باید از بانک مرکزی بگیرند و در حوزه کسبوکار باید مجوز کسبوکار را از وزارت صنعت، معدن و تجارت بگیرند و مرکز توسعه الکترونیکی وزارت در راستای اعطای این نماد باید صورتهای شکلی را ملاحظه کند مثلاً احراز هویت و آدرس شرکت و شرایط فعالیت باید برقرار باشد.
وی در مورد شکایتهایی که ممکن است مردم نسبت به فعالیتهای این شرکتها داشته باشند، مثلاً کالا متفاوت با کالای انتخابی باشد، گفت: اگر در سامانه شکایت کنند رسیدگی میکنیم و اگر شکایت آنها به جایی نرسید به سازمان حمایت از مصرفکننده ارجاع میدهیم.
انتهای پیام/*
∎
نظر شما