شناسهٔ خبر: 20530443 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار آذربایجان شرقی:

استانداردهای لازم برای محصولات بومی آذربایجان شرقی تعریف شود

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم تعریف استانداردهای لازم برای محصولات بومی استان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل جبارزاده عصر سه شنبه در جلسه شورای استاندارد استان اظهار داشت: اداره کل استاندارد باید وظایف کنترل اجرای استانداردهای اجباری را به سازمان های مربوطه ابلاغ کرده و آن ها را ملزم به رعایت این استانداردها کند.

وی در خصوص مصوبه کالیبره کردن تجهیزات مراکز بهداشتی نیز گفت: در شورای استاندارد تاکید می کنیم که دانشگاه علوم پزشکی تبریز نسبت به بازنگری، کنترل و رسیدگی های دوره ای به تجهیزات موجود در تمامی مراکز بهداشتی و درمانی اقدام کند چرا که سازمانی دیگر نمی تواند این امر را عملی کند.

جبارزاده همچنین با تاکید بر لزوم استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد گفت: هیچ گذشتی نسبت به کسانی که توجهی به سلامت مردم در بخش های مختلف همچون ساختمان سازی و ارائه مصالح مناسب نداشته اند، نخواهیم داشت.

وی افزود: در تمامی امور عمرانی اعم از پروانه های شهرداری و دستگاه های اجرایی، رعایت استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد مورد تاکید شورا است و مهندسین ناظر و دستگاه های نظارتی مکلف به پیگیری موضوع هستند و خود مجموعه استاندارد هم به شکل دوره ای از این مجموعه ها بازدید خواهد داشت.

محل های غیر استاندارد بازی کودکان اجازه فعالیت نخواهند داشت

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: همچنین هر محل بازی کودکان که فاقد شرایط استاندارد باشد، اجازه فعالیت نخواهد داشت.

وی همچنین بر لزوم تعریف استانداردهای لازم برای محصولات بومی استان تاکید کرد و گفت: نهادهای مربوطه لیست محصولات بومی را درآورده و نسبت به تعیین استانداردهای لازم برای این کالاها اقدام کنند که برای این کار نیز بودجه لازم اختصاص خواهد یافت.

جبارزاده ادامه داد: تمامی واحدهای اداری و غیردولتی مخصوصا واحدهای تولیدی از پرسنل موجود خود یک نفر را به عنوان مدیر کنترل آب و انرژی انتخاب کنند که مسئولیت این افراد کنترل مصرف آب و انرژی است.

لزوم فرهنگسازی در میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان

وی با اشاره ای بر لزوم فرهنگسازی در میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان گفت: نباید منتظر بود تمامی استانداردها از سازمان استاندارد اعلام شود چرا که این امر انتظاری است که نباید به آن تکیه کرد.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: اداره کل استاندارد باید در روش ها و مدیریت خود و با کمترین هزینه و آمادگی ذهنی، وظایف حاکمیتی خود را اعمال کند.

وی ادامه داد: استانداردهای اجباری باید در تمامی خدمات و کالاها عملیاتی شود و در زمینه اجرایی شدن آن با هیچ کسی تعارفی نداریم.

نظر شما