شناسهٔ خبر: 20530230 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

سیدرضا صالحی‌امیری در بازدید از باغ کتاب؛

باغ کتاب به هویت‌بخشی فرهنگی تهران کمک می‌کند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فضای فرهنگی باغ کتاب به هویت‌بخشی فرهنگی تهران، شهری که در معرض تهدیدات بسیاری است، کمک می‌‌کند.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدرضا صالحی‌امیری صبح امروز (3 مردادماه) در بازدید از باغ کتاب و حاشیه هشتاد و پنجمین جلسه دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار کرد: با توجه به این‌که تهران در حال تبدیل شدن به شهری با برج‌های بزرگ است، داشتن فضای فرهنگی مانند باغ کتاب به هویت‌بخشی فرهنگی آن کمک می‌کند.

وی ادامه داد: فقدان الگوی مصرف درست در حوزه فرهنگی مسأله اصلی حوزه فرهنگ و کتابخوانی کشور است. به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون نظام جامع مصرف فرهنگی در کشور تعریف نشده است و باید به این نکته توجه داشت.

صالحی‌امیری با اشاره به این‌که شورای فرهنگ عمومی نقش به‌سزایی در ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه دارد، اظهار کرد: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی می‌تواند به نهاد ملی و فرابخشی تبدیل و بر فرهنگ جامعه تأثیرگذار باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی در ٣١ استان و ٤٥٠ شهرستان دارای تشکیلات است، افزود: این دبیرخانه‌ها لازم است جلسه‌های خود را به‌طور مستمر برگزار کنند.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  شورای فرهنگ عمومی نهادی است که در آن همه نهادهای فرهنگی کشور حضور دارند و با تعامل با یکدیگر به جمع‌بندی می‌رسند. صالحی‌امیری افزود: نهاد شورای فرهنگ عمومی به عنوان نهاد ملی باید کارآمدی خود را به اثبات برساند.

نظر شما