شناسهٔ خبر: 20530195 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در کاروان‌های «زیر سایه خورشید»

همزمان با برگزاری جشن‌های مردمی «زیر سایه خورشید»، نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر در سراسر کشور برپا می‌شود.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی انتشارات آستان قدس رضوی، حسین سعیدی، مدیرعامل به‌نشر با اشاره به اعزام کاروان‌های «زیر سایه خورشید» برای برگزاری جشن‌های مردمی سالروز میلاد امام رضا (ع)، اظهار کرد: همراه با این کاروان‌ها، نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر نیز به‌صورت سیار در برخی شهرهای کشور برگزار می‌شود.
 
وی هدف از برگزاری این نمایشگاه‌ها را ترویج فرهنگ کتابخوانی برشمرد و افزود: از دیگر اهداف اجرای این طرح می‌توان به ترویج فرهنگ رضوی اشاره کرد. همچنین با برگزاری این نمایشگاه‌ها دسترسی مردم به کتاب‌ها و محصولات فرهنگی به‌نشرآسان‌تر خواهد شد.
 
مدیرعامل به‌نشر گفت: تاکنون برگزاری این نمایشگاه‎ها در شهرهای تبریز، شهرکرد، طبس، همدان، تربت حیدریه، گلبهار، چناران و بجنورد قطعی شده و برگزاری این نمایشگاه‌ها در برخی دیگر از شهرهای کشور نیز در حال پیگیری است. انتشارات آستان قدس رضوی آمادگی دارد این نمایشگاه‌ها را در سایر شهرهایی که کاروان‎های «زیر سایه خورشید» به آن‌ها اعزام می‌شود، برگزار کند.
 
کاروان‌های «زیر سایه خورشید» با هدف برگزاری جشن‌های دهه کرامت از 22 تیرماه به 700 نقطه از کشور و 150 نقطه از 36 کشور اعزام شده‌اند. جشن‎های دهه کرامت از سوم تا 13 مردادماه برگزار می‌شود و این کاروان‌ها در نقاطمورد نظر، هفت هزار برنامه فرهنگی در قالب 40 عنوان در داخل و خارج از کشور با همکاری تشکل‌های مردمی و به میزبانی مردم هر منطقه برگزار می‌کنند.

نظر شما