شناسهٔ خبر: 20530157 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

نماینده استان مازندران در مجلس مطرح کرد:

سوال از رئیس جمهور در صورت واردات برنج در فصل برداشت

نماینده قائمشهر و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت، گفت: دستور شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور برای واردات برنج در فصل برداشت، خلاف مصوبه هیئت دولت و فاقد وجاهت قانونی است. چنانچه در فصل برداشت، برنج وارد شود نمایندگان سه استان شمالی طرح سوال از رئیس جمهور را در دستور کار خود قرار می دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از افکارنیوز، سید علی ادیانی با اشاره به نامه محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور رئیس کارگروه تنظیم بازار به حجتی وزیر جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان مبنی بر لغو مصوبه هیئت وزیران در خصوص ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت و تاکید بر واردات برنج در فصل برداشت، گفت: دستور شریعتمداری فاقد موضوعیت قانونی است و وی نمی تواند به وزیر جهاد کشاورزی برای واردات برنج دستور دهد.

وی با تاکید بر اینکه وزیر جهاد کشاورزی مسئولیت تنظیم بازار را بر عهده دارد، تصریح کرد: دستور از بالا به پایین از نظر قانونی فاقد موضوعیت است و وزیر نباید آنرا اجرایی کند.

نماینده استان مازندران در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان سه استان شمال کشور با هر گونه واردات مخالف هستند و اگر در فصل برداشت برنج وارد شود، قطعا نمایندگان واکنش تندی خواهند داشت.

ادیانی با بیان اینکه ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت (تیر تا مهر) مصوبه هیئت دولت است، گفت: اگر مسئولین دولتی به قانون توجه نکنند و برخلاف سیاست های اقتصاد مقاومتی عمل کنند و زحمات و کارنامه کشاورزان را نادیده بگیرند، ما نمایندگان از ابزارهای شدید نظارتی مثل سوال از رئیس جمهور را در مجلس پیگیری خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: طبق آئین نامه داخلی مجلس، نمایندگان نمی توانند به معاون رئیس جمهور، تذکر دهند و یا از وی سوال کنند اما می توانیم به خود رئیس جمهور تذکر دهیم و از رئیس جمهور در صحن مجلس توضیح بخواهیم.

چهره شاخص فراکسیون اصولگرایان با بیان اینکه ما تعدادی از نمایندگان با حجتی وزیر جهاد کشتورزی در خصوص ممنوعیت واردات برنج صحبت کردیم، گفت: ما از وزیر خواستیم تا نسبت به این دستور شریعتمداری اعتراض و با هر گونه واردات برنج در فصل برداشت مخالفت کند.

ادیانی با بیان اینکه وزیر به ما گفت که با واردات مخالف است، گفت: انتظار ما این است که آقای حجتی عکس العمل جدی نشان دهد و این دستور شریعتمداری را برخلاف اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی بداند.

وی تصریح کرد: کشاورزان از دولت انتظار دارند تا از محصولات داخلی حمایت کند و مثل سال گذشته که واردات برنج در فصل برداشت ممنوع بوده، امسال نیز ممنوع باشد تا بتوانند محصولات خود را بفروشند.

محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور رئیس کارگروه تنظیم بازار دهم تیرماه در نامه ای به حجتی وزیر جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان خواست تا با نادیده گرفتن مصوبه هیئت وزیران در خصوص ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت، برنج وارد کنند.

نظر شما