شناسهٔ خبر: 20530103 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

از اول مهرماه ۹۶ اجرا می شود؛

آغاز نصب سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان برون شهری در استان سمنان

سمنان - معاون حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان گفت: نصب سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان «سپهتن» برای سواری‌های کرایه و تانکرهای حمل سوخت در استان آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

غلامرضا طحان در گفتگو با خبرنگار مهر از اجرای نصب سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان «سپهتن» برای سواری‌های کرایه و تانکرهای حمل سوخت از اول مهرماه ۹۶ خبر داد و افزود: این سامانه به منظور نظارت و کنترل بهینه تردد ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای طراحی و ایجاد شده است.

وی افزود: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده و مصوبات قانونی مبنی بر تجهیز ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور نصب این سامانه بر روی ناوگان سواری کرایه و تانکرهای حمل سوخت از ابتدای مهرماه ۹۶ آغاز شده و از تاریخ ۳۰ آبان ماه سال جاری با ناوگان متردد فاقد سامانه برخورد خواهد شد.

معاون حمل  و نقل   اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان افزود: ارتقاء بهره وری حمل و نقل عمومی کشور در راستای اقتصاد مقاومتی و همچنین افزایش ایمنی و ارتقاء سطح کنترل و پایش لحظه‌ای عملکرد ناوگان، از اهداف اصلی استفاده از طرح سپهتن است.

طحان در خصوص توضیح عملکردی سامانه سپهتن افزود: این سامانه می تواند با تشخیص کارکردهای واقعی رانندگان تلاشگر و زحمتکش بستری برای شناسایی این عزیزان فراهم آورد؛ این سیستم می تواند با کنترل سرعت ترددهای بین شهری؛ خطرات ناشی از تصادفات و سوانح را به شکل گسترده ای کاهش داده و نهایتاً سلامتی و ایمنی خود رانندگان را  تضمین کند.

وی با اشاره به اینکه این سیستم حتی قادر است در خصوص مواردی نظیر نداشتن بیمه؛ معاینه فنی و همچنین جلوگیری از قاچاق سوخت هم کمک شایانی به مجریان قانون کند، افزود: سپهتن در حقیقت ابزاری است که  کنترل و نظارت پلیس راهور را دو چندان کرده و تلاش آنان را دربرقراری امنیت؛ آسایش و ایمنی جاده های کشور تسهیل می کند.

نظر شما