شناسهٔ خبر: 20530081 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون اقتصادی استاندار:

مطالبات گندم کاران قزوینی ظرف 2 تا 3 ماه آینده پرداخت می شود

قزوین-ایرنا-معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: مطالبات گندم کاران قزوینی بابت فروش گندم تضمینی به دولت، ظرف 2 تا 3 ماه آینده پرداخت می شود.

صاحب‌خبر -

منوچهر حبیبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پرداخت مطالبات گندم کاران قزوینی از 12 تیرماه امسال آغاز شده و تاکنون 103 میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: پیش بینی می کنیم مجموع مطالبات کشاورزان قزوینی بابت فروش تضمینی گندم،جو و کلزا در سال جاری به سه هزار میلیارد ریال برسد.
این مسئول اضافه کرد: در سال جاری تاکنون نسبت به خرید تضمینی 190 هزار تن گندم، 12 هزار تن جو و همچنین 9 هزار تن کلزا در استان اقدام شده است.
وی در خصوص میزان پرداخت مطالبات مربوط به خرید تضمینی کلزا به کشاورزان استان نیز گفت: تاکنون 9 هزار تن محصول کلزا در استان خریداری شده و از 240 میلیارد ریال مطالبات کشاورزان در خصوص این محصول، 82 درصد معادل 196 میلیارد ریال پرداخت شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین در پایان با بیان اینکه امسال با ترغیب و پیگیری از سوی بخش خصوصی و کارخانجات آرد ظرفیت ذخیره سازی گندم در استان افزایش یافته است،افزود: با اقدام های صورت گرفته از سوی جهاد کشاورزی، شرکت غله و خدمات بازرگانی و تعاون روستایی و دیگر دستگاه های متولی، میزان ظرفیت سیلوهای ذخیره گندم در استان قبل از شروع فصل خرید، 60 هزار تن افزایش یافت.
سال گذشته 40 هزار تن جو و 250 هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شد.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی

انتهای پیام /*

نظر شما