شناسهٔ خبر: 20529980 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نما | لینک خبر

حماس خواستار دخالت فوری برای حمایت از مسجد الاقصی شد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در كرانه غربی خواستار دخالت فوری كشورهای اسلامی و عربی برای حمایت از مسجد الاقصی و جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش نما به نقل از ایرنا، شبکه خبری الجزیره روز سه شنبه گزارش داد، حماس در بیانیه ای مطبوعاتی که توسط ' حسام بدران ' سخنگوی این جنبش قرائت کرد، با توجه به حوادث اخیر در شهر قدس و مسجد الاقصی تاکید کرد، اشغالگران صهیونیست تلاش می کنند با تغییر نشانه های مسجد الاقصی واقعیت جدیدی را براین مکان مقدس تحمیل کنند.
وی گفت که بولدوزرهای صهیونیست ها مسیر باب الاسباط را که با درختان و سنگ ایجاد شده بود از بین بردند.
حسام بدران افزود: اشغالگران صهیونیست از ضعف و ناتوانی کشورهای عربی استفاده کرده و تنها ساکنان قدس در مقابل اشغالگران ایستاده اند.
بدران گفت که جوانان قدس امروز بیشترین قربانیان را در دفاع ازکرامت و مقدسات امت تقدیم می کنند و ملت ما و امت عربی و اسلامی باید با توسل به هر شیوه و ابزاری پیروز شوند زیرا مسجد الاقصی متعلق به همه مسلمانان است و آزاد سازی آن بر همه واجب است.
بدران از جوانان و مقاومت در کرانه غربی خواست به مناطق تماس رفته و دشمن را در همه مناطق دچار سردرگمی کنند تا قدس و ساکنان آن تنها نمانند و این پیام را به اشغالگران برسانند که با ایجاد هر تغییر جدیدی در مسجد الاقصی مخالفند.
سخنگوی حماس با اشاره به واکنش شدید فلسطینیان در قبال اقدامات اشغالگران از جمله برداشتن گیت های الکترونیکی و نصب دوربین های هوشمند گفت که این اقدامات تحریک آمیز، خشم جامعه فلسطین و ملت مسلمان را برانگیخته است.
وی بر ضرورت ادامه فعالیت علیه اقدامات اشغالگران در مسجد الاقصی و شهر قدس تاکید کرد.
اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس پنجشنبه گذشته گفت که جنبش حماس به رژیم صهیونیستی اجازه نمی دهد طرح هایش را علیه مسجد الاقصی و شهر قدس اجرا کند

نظر شما