شناسهٔ خبر: 20529934 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تاکید بر سمت گیری اقدامات توسعه ای بر اساس نیازهای حال و آینده

خبرگزاری شبستان: رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس گفت: امروز زندگی در محیط های شهری جدا از محیط های طبیعی نیست و بهبود شاخص های زیست محیطی باید مورد توجه قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدرضا تابش، نماینده مردم اردکان و رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس در دیدار با اعضای دبیرخانه و دبیران علمی و اجرایی دومین همایش بین المللی و بیستمین همایش ملی بهداشت محیط و توسعه پایدار گفت: امروز زندگی در محیط های شهری جدا از محیط های طبیعی نیست و بهبود شاخص های زیست محیطی همچون تامین آب مناسب، ارتقای سطح بهداشت جامعه، کاهش آلودگی ها و ظرفیت سنجی منطقه ای و جمعیتی باید مورد توجه قرار گیرد.

تابش با بیان اینکه دستیابی به رشد اقتصادی بدون توجه به مسائل زیست محیطی؛ توسعه پایدار و متوازن را به همراه نخواهد داشت، گفت: خوشبختانه در قانون برنامه ششم توسعه کشور احکام خوبی برای ارتقای جایگاه محیط زیست پیش بینی شده است که در صورت اجرا و توجه کافی می تواند راهگشا و تحول آفرین باشد.

وی عنوان داشت: بر اساس تعریف کمیسیون جهانی محیط و توسعه سازمان ملل، توسعه پایدار زمانی شکل می گیرد که استفاده و هدایت منابع و سمت گیری اقدامات توسعه ای با نیازهای حال و آینده سازگار باشد لذا  باید در برنامه ریزی ها این مهم مدنظر قرار گیرد.

تابش با اشاره به توسعه صنعتی و صنایع معدنی در استان یزد گفت: رعایت مسائل زیست محیطی و اجرای سیستم های مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زبست در واحدهای تولیدی به جد مورد تاکید دستگاه های اجرایی و نظارتی قرار گیرد.

نماینده مردم اردکان همچنین با توجه به برگزاری این همایش ملی و بین المللی در استان یزد گفت: مسئولان برگزاری همایش از این فرصت برای شناساندن هویت تاریخی و فرهنگی استان نیز بهره بگیرند و در برنامه های جنبی همایش، در جهت شناساندن ظرفیت ها و پتانسیل های استان تلاش کنند.

گفتنی است دومین همایش بین المللی و بیستمین همایش ملی بهداشت محیط و توسعه پایدار، هفتم لغایت نهم آذرماه سالجاری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برگزار می شود.

نظر شما