شناسهٔ خبر: 20529894 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

محمدرضا تابش عنوان کرد:

ضرورت توجه به توسعه پایدار/زندگی شهری جدا از محیط طبیعی نیست

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس ضمن تاکید بر سمت‌گیری اقدامات توسعه‌ای بر اساس نیازهای حال و آینده گفت: امروز زندگی در محیط های شهری جدا از محیط‌های طبیعی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نماینده مردم اردکان و رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس در دیدار با اعضای دبیرخانه و دبیران علمی و اجرایی دومین همایش بین‌المللی و بیستمین همایش ملی بهداشت محیط و توسعه پایدار گفت: امروز زندگی در محیط‌های شهری جدا از محیط‌های طبیعی نیست و بهبود شاخص‌های زیست‌محیطی همچون تأمین آب مناسب، ارتقا ی سطح بهداشت جامعه، کاهش آلودگی‌ها و ظرفیت سنجی منطقه‌ای و جمعیتی باید مورد توجه قرار گیرد.

محمدرضا تابش با بیان اینکه دستیابی به رشد اقتصادی بدون توجه به مسائل زیست‌محیطی، توسعه پایدار و متوازن را به همراه نخواهد داشت گفت: خوشبختانه در قانون برنامه ششم توسعه کشور احکام خوبی برای ارتقای جایگاه محیط زیست پیش بینی شده است که در صورت اجرا و توجه کافی می‌تواند راهگشا و تحول آفرین باشد.

وی افزود: بر اساس تعریف کمیسیون جهانی محیط و توسعه سازمان ملل، توسعه پایدار زمانی شکل می‌گیرد که استفاده و هدایت منابع و سمت گیری اقدامات توسعه‌ای با نیازهای حال و آینده سازگار باشد لذا باید در برنامه‌ریزی‌ها این مهم مدنظر قرار گیرد.

تابش با اشاره به توسعه صنعتی و صنایع معدنی در استان یزد گفت: رعایت مسائل زیست‌محیطی و اجرای سیستم‌های مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست در واحدهای تولیدی به جد مورد تأکید دستگاه‌های اجرایی و نظارتی قرار گیرد.

نماینده مردم اردکان همچنین با توجه به برگزاری این همایش ملی و بین‌المللی در استان یزد گفت: مسولان برگزاری همایش از این فرصت برای شناساندن هویت تاریخی و فرهنگی استان نیز بهره بگیرند و در برنامه‌های جنبی همایش، در جهت شناساندن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان تلاش کنند.

دومین همایش بین‌المللی و بیستمین همایش ملی بهداشت محیط و توسعه پایدار، هفتم لغایت نهم آذرماه سالجاری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برگزار می‌شود.

نظر شما