شناسهٔ خبر: 20529882 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان مطرح کرد:

پایداری ۸۵ درصد از مشاغل ایجاد شده کمیته امداد/ اختصاص ۶۵ میلیارد تومان به اشتغال مددجویان

خبرگزاری شبستان: مدیر کل کمیته امداد استان کردستان با بیان اینکه ۸۵ درصد از مشاغل ایجاد شده توسط این نهاد دارای پایداری است، گفت: در سال جاری ۶۵ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات بانکی به اشتغال مددجویان استان اختصاص داده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی کردستان، محمد رسول شیخی زاده، مدیر کل کمیته امداد استان کردستان با هدف پیگیری اعتبارات بانکی اشتغال مددجویان در سال جاری با مدیر عامل امور شعب بانک ملت استان دیدار کرد و عنوان کرد: ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت یک فرایند است و فقط صرف پرداخت تسهیلات نیست.

 

وی ضمن بیان اینکه نظارت مهم ترین فعالیت این نهاد بعد از ایجاد اشتغال برای مجریان طرح های اشتغال است، افزود: از دیگر فعالیتهایی که این نهاد با هدف حمایت از طرح های اشتغال ایجاد شده انجام می دهد کمک به بازار فروش مددجویان تحت حمایت است.

 

شیخی زاده گفت:  فقرا جزء  اقشار آسیب پذیر جامعه هستند و نیازمند  حمایت جدی از طریق مسئولان و دستگاه ها و سازمان های مختلف هستند.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته  همه ۳۱ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده اشتغال از محل اعتبارات بانکی به استان، جذب و کارسازی شد، بیان کرد: سال جاری نیز ۶۵ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات بانکی به اشتغال مددجویان استان اختصاص داده شده است که امید است با همکاری بانک های عامل همه این اعتبارات جذب و کارسازی شود.

 

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان افزود: اعتبارات اختصاص داده شده به بانک ملت استان در سال گذشته چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود، که این رقم در سال جاری به بیش از ۱۱ میلیارد تومان افزایش یافته است.

 

وی با اشاره به اینکه گردش حساب اکرام ایتام و پرداخت های حامیان و خیران از طریق بانک ملت انجام می شود، ساماندهی و تسهیل در این پرداخت ها از طریق بانک ملت در جهت حمایت از ایتام نیازمند را ضروری بیان کرد.

 

امراله رخشان، مدیر عامل امور شعب بانک ملت استان کردستان نیز در ادامه جلسه ضمن اشاره به اینکه ارائه خدمات اجتماعی از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه یکی از اعتقادات مدیران و کارکنان این بانک است، عنوان کرد: کمک به اشتغال و پرداخت تسهیلات مختلف کارگشایی از طریق این بانک با هدف حمایت از اقشار نیازمند جامعه انجام می شود.

 

وی ضمن اشاره به وجود مشکلات بیکاری به عنوان یکی از دغدغه های اصلی در استان و عواقب ناشی از آن، افزود: ایجاد اشتغال واقعی توسط کمیته امداد و نظارت بر طرح های ایجاد شده باعث خرسندی و  احساس مسئولیت بیشتر بانک ها در زمینه کمک به اشتغال نیازمندان شده است.

 

رخشان ضمن بیان اینکه کار در کمیته امداد و خدمت رسانی به اقشار ضعیف جامعه مقدس و ارزشمند است، گفت: این بانک آمادگی همکاری در زمینه کمک به نیازمندان از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه است.

نظر شما