شناسهٔ خبر: 20529881 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

چند نفر در سامانه سهام عدالت ثبت نام کردند؟

رئیس سازمان خصوصی سازی تاکید کرد: ارزیابی از واگذاری های کنترلی طی سالهای گذشته صورت خواهد گرفت و به قبل و بعد واگذاری نمره داده شده است.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری فارس: میرعلی اشرف عبداله پوری حسینی امروز در محل سازمان خصوصی‌سازی در نشست خبری گفت: نحوه عملکرد دولت در حوزه خصوصی سازی به مناسبت پایان عمر دولت یازدهم تشریح خواهد شد.
 
وی افزود: این کارنامه قرار است هفته آینده با حضور مقامات ارشد کشور، تشریح شود، به نحوی که از اجرای أصل ٤٤ و نقاط قوت و ضعف گزارش ارایه خواهد شد.
 
رئیس سازمان خصوصی سازی تاکید کرد: ارزیابی از واگذاری های کنترلی طی سالهای گذشته صورت خواهد گرفت و به قبل و بعد واگذاری نمره داده شده است.
 
پوری حسینی در مورد سهام عدالت گفت: سال گذشته آیین رونمایی سامانه سهام عدالت صورت گرفت و بر این اساس ٤٧ میلیون نفر مجاز به ورود به سامانه شدند و از سال ٩٦ نیز شماره شبا دریافت شد و بر اساس آن تا امروز ٣٦ میلیون نفر وارد سامانه شده و از وضعیت سهام خود مطلع شده اند و ٢٩ میلیون نفر شماره شبا داده‌اند.
 
وی افزود: عدم انطباق شماره شبا از سوی نظام بانکی دریافت شده و ٢٧ میلیون نفر شماره شبای حساب تأیید شده دارند. این در حالی است که نسبت به ٢٠ میلیون نفری که هنوز شماره شبا نداده اند نگران هستیم.
 
پوری حسینی گفت: مهم از ٤٩ شرکت دارای قیمت گذاری قطعی ٣٠ شرکت سود توزیع کرده‌اند و ١٦ شرکت تنفس اعلام کرده یا سود نداشته‌اند، البته سه شرکت از جمله هلدینگ خلیج فارس که عدد قابل توجهی سود دارد، هنوز مجمع برگزار نکرده‌اند.
 
وی در مورد افرادی که مجموع سهام تخصیص یافته آنها از محل سود ، تخفیف، و آورده نقدی یک میلیون تومان است، گفت: صورت حساب کنونی آنها معادل این رقم است، واریزی سود سهام عدالت برای انها 125 هزارتومان خواهد بود.
 
وی افزود: برای افرادی که سهام آنها 530 هزارتومان است، مبلغ سود حدود 65هزارتومان خواهد بود.

نظر شما