شناسهٔ خبر: 20529727 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشت درصد کودکان کار در چهارمحال و بختیاری بی سرپرست هستند

شهرکرد- ایرنا- معاون اجتماعی بهزیستی چهارمحال وبختیاری گفت: هشت درصد کودکان کار و خیابانی زیر 18 سال شناسایی شده در استان بی سرپرست هستند.

صاحب‌خبر -

جواد نجفی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی یکسال گذشته 110 کودک کار در استان شناسایی شده که تنها هشت درصد این کودکان در مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست نگهداری می شوند.
وی با اشاره به فعال بودن یک مرکز کودک و خانواده در شهرکرد اظهارکرد، در این مرکز کودکان کار و خیابانی شناسایی شده از طریق اورژانس اجتماعی بهزیستی و نیروی انتظامی از خدمات تخصصی مدد کاری، روانشناسی و روانپزشکی بهره مند می شوند.
نجفی گفت: بیشتر کودکان کار شناسایی شده بدلیل اعتیاد خانواده، بدسرپرستی وبی سرپرستی، پایین بودن اقتصاد خانواده برای پرکردن اوقات فراغت کودکان، فقر اقتصادی و فرهنگی خانواده مجبور به کار هستند.
وی با بیان اینکه به کودکان شناسایی شده و همچنین والدین آنها در مراکز کودک و خانواده آموزشهای لازم در زمینه آسیب های اجتماعی داده می شود، افزود: این درحالی است که تنها 5 درصد این کودکان دوباره در خیابان ها مشغول کار می شوند.
معاون اجتماعی بهزیستی چهارمحال وبختیاری گفت: این تعداد شامل کودکان شناسایی شده است که در چهار راه‌ها و معابر مشغول به کار هستند و از آمار کودکان کار که در کارگاه‌ها و دیگر محیط‌ های کاری مشغول فعالیت هستند، آماری در دست نیست.
به گفته وی، براساس مصوبه هیات وزیران سال 84 در زمینه حمایت از کودکان کار و خیابانی 11 دستگاه باید با بهزیستی در رسیدگی به مشکلات کودکان کار و خیابانی فعالیت کنند که این امر هم اکنون در استان کمرنگ است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون بیش از هفت درصد جمعیت استان چهارمحال وبختیاری زیرپوشش بهزیستی استان چهارمحال وبختیاری قرار دارند.
خبرنگار:سمیه پناهنده**انتشار:جهانبخش صفری
7360/6021

انتهای پیام /*

نظر شما