شناسهٔ خبر: 20529706 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امروز در وزن منهای 60 کیلوگرم صورت می‌گیرد

آغاز رقابت مهدی‌زاده در بازی‌های جهانی 2017/ جدال ستاره کاراته قم با رقیب مطرح برزیلی

ستاره ملی‌پوش کاراته استان قم در نخستین مسابقه خود از بازی‌های جهانی 2017 امروز برابر کاراته‌کای مطرح اهل کشور برزیل صف‌آرایی می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، استارت آغاز بازی‌های جهانی ملقب به ورلد گیمز 2017 از امروز با حضور چهره‌های شاخص کشورهای مختلف دنیا در کشور لهستان زده می‌شود و در ترکیب تیم ملی کاراته بزرگسالان ایران نیز ستاره کاراته استان قم به میدان خواهد رفت.

تیم ملی کاراته بزرگسالان ایران متشکل از پنج کاراته‌کا در بخش مردان و یک بانوی ملی‌پوش راهی بازی‌های جهانی 2017 شده است و امیر مهدی‌زاده تنها ملی‌پوش ورزش قم در این رقابت‌ها است که به عنوان کاراته‌کای وزن منهای 60 کیلوگرم تیم ملی ایران نخستین روز بازی‌های روی تاتامی حضور خواهد یافت.

این دهمین دوره مسابقات کاراته در بازی‌های جهانی ملقب به ورلد گیمز است که در شهر ورسلاو لهستان برگزار می‌شود و نمایندگان کاتای انفرادی مردان و زنان همراه با کاراته‌کاهای سبک منهای 50 و 55 کیلوگرم بخش زنان در کنار کاراته‌کاهای اوزان منهای 60 و 67 کیلوگرم مردان امروز با یکدیگر رقابت می‌کنند.

امیر مهدی‌زاده در وزن منهای 60 کیلوگرم نخستین نماینده ایران در این دوره از رقابت‌ها محسوب می‌شود که در گروه نخست به میدان می‌رود و نخستین رقابت وی نیز با سرشناس‌ترین رقیب چند سال اخیر ستاره کاراته قم یعنی بروس داگلاس اهل کشور برزیل است.

رقیب ملی‌پوش کاراته استان قم در سابقه افتخارات خود موفق به کسب دو مدال طلا، یک نشان نقره و یک مدال برنز رقابت‌های جهانی شده است و مهدی‌زاده بعد از جدال با این کاراته‌کا، در دومین رقابت خود برابر آگوژیل صوفیانی از کشور فرانسه صف‌آرایی خواهد کرد در حالی که وی صوفیانی در سال 2016 رتبه سوم جهان را کسب کرد.

در شرایطی که والدمر ماسیج دراوسکی از کشور میزبان یعنی لهستان سومین رقیب امیر مهدی‌زاده خواهد بود، ستاره ملی‌پوش کاراته استان قم نیز سابقه کسب مدال طلای جهان در سال‌های 2012 و 2016، برنز جهان در سال 2014، طلای آسیا در سال‌های 2015 و 2017، طلای بازی‌های آسیایی 2014 و برنز قهرمانی آسیا در سال 2011 را در ویترین افتخارات خود دارد.

مهدی‌زاده در حالی از امروز رقابت خود را برای کسب یک موفقیت دیگر آغاز می‌کند که رقابت‌های رشته کاراته در بازی‌های 2017 جهانی به شکل دوره‌ای برگزار می‌شود و از هر گروه دو کاراته‌کای برتر راهی مرحله نیمه نهایی می‌شوند و رقابت‌ها تا مرحله نهایی برای تعیین برترین‌ها ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/ح

نظر شما