شناسهٔ خبر: 20529587 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

روند اشتغالزایی در استان مازندران بررسی شد

ساری- روند اشتغال زایی در استان مازندران با حضور مسئولان و نمایندگان مردم استان در مجلس بررسی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، نشست هم اندیشی روندهای اشتغال زایی در استان مازندران با حضور حسین نیازآذری رییس مجمع نمایندگان استان مازندران، علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری و جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی در دفتر مجمع نمایندگان استان برگزار شد.

در این نشست که در راستای هم افزایی و تعامل مجمع نمایندگان با دستگاه های اجرایی جهت آسیب شناسی مشکلات و ارائه راهکارها برگزار شد، مدیرکل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان مازندران گفت: اگر واقعا به گردشگری و ایجاد اشتغال از طریق آن باور داریم باید بانک ها نگاه خود در زمینه اعطای تسهیلات را تغییر دهند.

دلاور بزرگ نیا با بیان اینکه بانک ها در روند اعطای تسهیلات و تعیین نرخ سود تجدید نظر کنند، افزود: اگر اجزای اشتغال در گردشگری را هم کامل معرفی کرده و هم ساماندهی کنیم، می توانیم به اشتغالزایی بالا در این صنعت امیدوار باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران نیز در این نشست گفت: در کشاورزی استان ظرفیت محدودی برای اشتغالزایی داریم اما با همین ظرفیت محدود در حال حاضر 23 درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است.

دلاور حیدرپور افزود: در سال 96 در بخش کشاورزی استان 5 هزار شغل ایجاد شد که 2100 نفر در بخش دام، 1900 نفر در زراعت و 1000 نفر در صنایع تبدیلی اتفاق افتاد.

نماینده مردم ساری در این نشست گفت: برای حل مسائل باید از ظرفیت مجمع نمایندگان و دستگاه های اجرایی استفاده شود و فرهنگ هم افزایی و تعامل در این زمینه تقویت گردد.

علی اصغر یوسف نژاد افزود: همه دستگاه ها در امر اشتغال مسئولند و باید مشخص شود بودجه هایی که در این زمینه در قسمت های مختلف هزینه می شود به چه نتیجه ای ختم می شود.

منبع: ایسنا

نظر شما