شناسهٔ خبر: 20529489 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

برگه ثبت نام افراد واجب التعلیم ایرانی فاقد مدارک هویتی صادر می‌شود

زاهدان- فرماندار از صدور برگه ثبت نام افراد واجب التعلیم ایرانی فاقد مدارک هویتی در فرمانداری ها و بخشداری ها خبر داد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری، مجتبی خانجانی اظهار داشت: در اجرای مصوبه هیئت وزیران مبنی بر بهره مندی فرزندان واجب التعلیم ایرانی فاقد مدارک هویتی لازم در کشور از امکانات علمی و آموزشی و با توجه به نزدیکی زمان ثبت نام کودکان، ضرورت پیش بینی و تمهید مقدمات صدور معرفی نامه و همچنین هماهنگی های وزارت خانه های آموزش و پرورش و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ، شناسایی فرزندان واجب التعلیم ایرانی فاقد مدارک هویتی برحسب خوداظهاری والدین یا قیم قانونی آنها جهت صدور معرفی نامه حمایت تحصیلی و معرفی نامه سنجش سلامت به فرمانداری ها و بخشداری ها واگذار شد.

فرماندار زاهدان افزود: بر اساس این مصوبه، فرمانداری ها با همکاری آموزش و پرورش می بایست به منظور پوشش کامل تحصیلی برای افراد لازم التعلیم ایرانی فاقد مدارک هویتی لازم از نظر سنی امکان ثبت نام و تحصیل در آموزشی رسمی کشور را دارند، کارت حمایت تحصیلی صادر کنند تا امکان ثبتنام و تحصیل افراد در مدارس کلیه دوره های تحصیلی داخل کشور فراهم شود.

مقام عالی دولت در شهرستان، بیان کرد: در راستای اجرای این مصوبه، پس از بررسی های لازم، برای کلیه اشخاص فاقد مدارک هویتی واجب التعلیم ایرانی بین ۶ تا ۱۸ سال تمام کارت حمایت تحصیلی صادر می شود.

وی درخصوص زمان آغاز این طرح نیز گفت: بر اساس قانون، زمان شروع طرح از ۳۰/۴/۹۶ الی ۳۰/۵/۹۶ به مدت یک ماه می باشد.

خانجانی درباره مراحل و مدارک لازم برای ثبت نام نیز توضیح داد: ولی یا قیم این افراد می باسیت همراه با تقاضای کتبی مبنی بر فاقد مدارک هویتی و درخواست صدور معرفی نامه جهت ثبت نام فرزند یا فرزندان خود در مدارس، یک قطعه عکس ۴*۳ از دانش آموز و ۲ قطعه عکس ۴*۳ از ولی دانش آموز به فرمانداری یا بخشداری مراجعه کند.

وی ادامه داد: ولی دانش آموز موظف است فرم های مورد نظری که در فرمانداری تکمیل می کند را حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز به آموزش و پرورش تحویل دهد و مراحل ثبت نام را پیگیری کند.

فرماندار زاهدان در پایان از اصحاب رسانه خواست: در راستای فراهم شدن شرایط تحصیل برای تمام کودکان واجب التعلیم ایرانی فاقد مدارک هویتی شهرستان زاهدان اطلاع رسانی های لازم را انجام دهند.

نظر شما