شناسهٔ خبر: 20529431 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مردی که در موصل به آرزویش رسید

در راه آزاد سازی موصل بسیاری از بزرگ مردان، جان خود را فدا کردند، در این میان نام «شهیدحاج شعبان نصیری» فرمانده ایرانی در جمع شهدای موصل خودنمایی می کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس فضای مجازی  خبرگزاری صدا و سیما؛  شهید شعبان نصیری، با توجه به تجربیاتش در طول هشت سال دفاع مقدس، برای کمک به بیرون راندن داعشی های مزدور  عازم جبهه عراق شد و سرانجام، در جریان عملیات آزادسازی «موصل» از شر گروه تروریستی داعش مزدش را از خدای خویش گرفت. «حاج شعبان نصیری»، اول فروردین ماه ۱۳۳۷ شمسی  در کرج متولد شد. در کودکی، همراه خانواده اش ساکن تهران خیابان حسینی در محله نظام آباد شد. او پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» پیوست و در تشکیل «بسیج نوجوانان کرج» نقش بسزایی داشت. با آغاز جنگ تحمیلی، «شعبان نصیری» به مناطق عملیاتی شتافت و از آن روز تا آخرین لحظات حیاتش، کسوت جهاد و مقاومت را بر تن داشت.
حضور در «قرارگاه نصرت» در جوار شهید «علی هاشمی»، حضور در جمع فرماندهان «لشکر ۹ بدر» و حضور در جمع پاسداران «لشگر ۱۰ سیدالشهدا (صلوات الله علیه)» از جمله فعالیت های او در سال های دفاع مقدس یه شمار می رود. پس از پایان هشت سال دفاع مقدس، سردار نصیری به «نیروی قدس» پیوست و تا زمان شهادت، در این جایگاه باقی ماند. همزمان با شکل گرفتن گروه صهیونیستی داعش در منطقه و تهدید حرم حضرت زینب، ابتدا مدتی طولانی در جبهه «سوریه» به دفاع از حرمِ بانوی مقاومت، حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) مشغول بود و سپس با توجه به تجربیاتش عازم جبهه عراق شد و سرانجام، مزد ۴دهه «خوب زیستن» را در جریان عملیات آزادسازی «موصل» در  ظهر جمعه ۵ خردادماه، مصادف با شبِ اول «رمضان المبارک»  از خدای خویش گرفت. موصل از شر داعشی ها آزاد شد و حاج شعبان نصیری در کسوت شهید به لقاء پروردگارش شتافت. 

مردی که در موصل به آرزویش رسید مردی که در موصل به آرزویش رسید مردی که در موصل به آرزویش رسید مردی که در موصل به آرزویش رسید مردی که در موصل به آرزویش رسید مردی که در موصل به آرزویش رسید مردی که در موصل به آرزویش رسید مردی که در موصل به آرزویش رسید مردی که در موصل به آرزویش رسید مردی که در موصل به آرزویش رسید
شهید حاج شعبان نصیری از کودکی تا شهادت 

نظر شما