شناسهٔ خبر: 20529289 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

یک قدم به‌جلو جهت کاهش وابستگی به سامسونگ

اپل برای تولید پنل‌های OLED دست به‌کار می‌شود

جی اس ام

هما‌ن‌طور که می‌دانیم، بر خلاف رقابت دیرینه و دعواهای حقوقی طولانی دو شرکت اپل و سامسونگ، در بسیاری از موارد اپل در تولید قطعات سخت افزاری مانند چیپست و نمایش‌گر به سامسونگ وابسته است، اما حالا تصمیم گرفته تا از این وابستگی بکاهد.

صاحب‌خبر -

گروه فناوری _ هما‌ن‌طور که می‌دانیم، بر خلاف رقابت دیرینه و دعواهای حقوقی طولانی دو شرکت اپل و سامسونگ، در بسیاری از موارد اپل در تولید قطعات سخت افزاری مانند چیپست و نمایش‌گر به سامسونگ وابسته است، اما حالا تصمیم گرفته تا از این وابستگی بکاهد.

به گزارش بولتن نیوز وبه نقل از جی اس ام ، در حال حاضر سامسونگ به عنوان تنها تامین کننده پنل OLED برای آیفون ۸ شناخته می‌شود، اما اپل در تلاش است تا این انحصار را بشکند و وابستگی خود به شرکت کره‌ای را کاهش دهد.

بر اساس گزارش جدیدی که ET News کره منتشر کرده است، اپل تعدادی ماشین رسوب‌گیری بخار شیمیایی (CVD) را تهیه کرده است که در تولید پنل OLED و در بخش تولید نمایش‌گرهای خود در تایوان به کار گرفته می‌شوند. اخبار قبلی اعلام می‌کنند که ممکن است همکاری اپل و سامسونگ تا سال ۲۰۱۸ ادامه دارد و این زمانی است که انتظار می‌رود کوپرتینویی‌ها سه مدل آیفون با پنل OLED را معرفی کند. این یک قدم مثبت برای اپل است تا از اتکا خود به رقیب کره‌ای در بخش‌های مختلف کم کند.

اپل برای تولید پنل‌های OLED دست به‌کار می‌شود

اما انتظار می‌رود یکی از آیفون‌های امسال (همان آیفون ۸) به پنل OLED مجهز باشد و دو مدل دیگر ( ۷ اس و ۷ اس پلاس) مانند قبل از نمایش‌گر LCD استفاده کنند، ولی در سال ۲۰۱۸ اپل کاملا به استفاده از OLED روی آورد. بنابراین، به زنجیره تامین وسیع‌تری برای ساخت محصولاتی مانند آیفون، آیپد و اپل واچ نیاز دارد.

9toMac در یادداشتی اعلام کرده با توجه به این که معمولا اپل شخصا وارد تولید قطعات از مواد خام نمی‌شود، احتمالا این کمپانی خودش اقدام به تولید پنل‌های OLED نخواهد کرد اما سایر تولید کنندگان، تحت لیسانس اپل این نمایش‌گرها را تولید نمایند.

البته طبق خبرهای پیشین، کوپرتینویی‌ها در حال مذاکره با ال‌جی هستند تا بخشی از قطعات مورد نیازشان را تولید کند اما ET News اعلام کرد که اپل هنوز استفاده از پنل‌های OLED ساخت ال‌جی را تایید نکرده است. در حال حاضر ال‌جی تامین پنل‌های OLED شرکت‌هایی مانند شیائومی و گوگل را بر عهده دارد.

نظر شما