شناسهٔ خبر: 20529238 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اجرای طرح ورزش رایگان برای برخی معلولان ذهنی دختر و پسر در شیراز

شیراز- ایرنا- معلولان ذهنی را بسیاری از سالن ها و مکان های ورزشی نمی پذیرند و این افراد در معرض چاقی و بیماری های ناشی از کم تحرکی هستند اما اخیرا امکان ورزش برای این معلولان ذهنی بااجرای طرح ورزش رایگان در شیراز فراهم شده است.

صاحب‌خبر -

موسسه توانبخشی ولیعصر(عج) دارای مجوز رسمی از سازمان بهزیستی کشور طرحی را برای معلولان ذهنی پسر و دختر از سن هشت سالگی تا 20 سالگی اجرا کرده که هدف آن برآورده کردن نیاز این معلولان به ورزش است.
به گزارش دریافتی سه شنبه ایرنا از این موسسه، این طرح با توجه به خلأهای موجود در جامعه در زمینه ورزش معلولان ذهنی و ضرورت ایجاد امکانات برای پرکردن اوقات فراغت این افراد، پس از طی جلسات کارشناسی و پیگیری های مداوم علی رغم تمام محدودیت ها از سال 1387 شهرتهران آغاز شد که از تابستان 1394 در شهر شیراز هم در حال اجراست.
بنا به اعلام این موسسه،‌طرح ورزش تا به حال در شهرهای مشهد، کاشان و یزد و سنندج نیز اجرا شده است.
موسسه توانبخشی ولیعصر(عج) اعلام کرد:‌طرح ورزش به صورت رایگان اجرا می شود و شرایط پذیرش پیچیده ای ندارد تنها در جلسه اول بچه ها ارزیابی می شوند و در صورتی که پیش فعالی شدید و مشکلات رفتاری حاد و یا اتیسم شدید نداشته نباشند، برای شرکت در طرح پذیرفته می شوند.
حرکاتی که در این طرح با بچه ها تمرین می شود بیشتر برای بالابردن دقت و تمرکز بچه هاست و بیشتر مبانی ورزش مانند نرمش، کار با توپ، کار با حلقه و ... را شامل می شود.
اهداف طرح ورزش شامل مواردی همچون توسعه قابلیت جسمانی،حرکتی وذهنی مددجویان، پرکردن اوقات فراغت، توسعه مهارت های اجتماعی کودکان معلول ذهنی،‌ حمایت از خانواده های مددجویان کم توان ذهنی،‌افزایش آگاهی والدین و ایجاد تعامل بین ایشان،‌ایجاد انگیزه و نشاط در خانواده و فرد معلول است.
گروه هدف در این طرح مددجویان کم توان ذهنی آموزش پذیر دختر و پسر 8-20 سال شهرهای تهران، مشهد، کاشان، یزد ، شیراز و سنندج است.
علاقه مندان می توانند برای ثبت نام و گرفتن اطلاعات بیشتر در شیراز با مرکز جامع توانبخشی فروغ عصر به شماره 36290098 تماس بگیرند.
دریافت خبر:‌سید احمد نجفی ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
2027/ 1876

انتهای پیام /*

نظر شما