شناسهٔ خبر: 20529117 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

قتل دوست

سروان شامگاه پنجشنبه با خیالی راحت مشغول تماشای تلویزیون بود. عقربه‌های ساعت 23 و 20 دقیقه را نشان می‌داد که صدای زنگ تلفن همراه بلند شد و کارآگاه مطمئن بود که باید برای بررسی پرونده‌ای خارج شود و پنج دقیقه پایانی و حساس بازی را از دست می‌داد.

صاحب‌خبر -

حدسش درست بود، از مرکز فرماندهی به او اعلام کردند مرد میانسالی در خانه‌اش در حوالی میدان هفت تیر به قتل رسیده است. آدرس را یادداشت کرد و راهی محل قتل شد. حدود ساعت 12 شب مقابل خانه رسید بازی فوتبال تمام شده بود و همسایه‌های کنجکاو برای بررسی علت حضور خودروهای پلیس و پزشکی قانونی مقابل خانه شماره 32 به کوچه آمده بودند.

ماشین را سر کوچه پارک کرد و با نشان دادن کارت وارد شد. قتل در طبقه همکف رخ داده بود. وارد آپارتمان شد با جسد مردی در نزدیکی در روبه‌رو شد که با صورت روی زمین افتاده بود. در اطرافش رد خون دیده می‌شد. پزشک در حال معاینه جسد بود و در خانه آثار به‌هم ریختگی دیده می‌شد.

افسر کلانتری با مشاهده کارآگاه به سمت او آمد و گفت: حدود ساعت 11 شب این قتل به ما گزارش شد. برای بررسی موضوع به اینجا آمده و با جسد مرد 55 ساله به نام سهیل رو‌به‌رو شدیم. او به تنهایی در این خانه زندگی می‌کرد و تا به حال ازدواج نکرده بود. قتل به طرز دلخراشی رخ داده بود و به نظر می‌رسد انگیزه قاتل انتقامگیری بوده، زیرا بیش از 20 ضربه چاقو به بدن مقتول وارد کرده است. البته وسایل خانه بهم ریخته و تصور می‌کنم او بعد از قتل در جست‌وجوی چیز بخصوصی بوده است.

چه کسی جسد را پیدا کرده بود؟

یکی از دوستان صمیمی سهیل امشب با او قرار داشت وقتی به اینجا می‌آید در آپارتمان باز بوده و او با دیدن جسد با پلیس تماس می‌گیرد.

مقتول با چه افرادی رفت و آمد داشته؟

او مرد رفیق بازی بود و اغلب شب‌ها دوستانش به خانه‌اش می‌آمدند. با اعضای خانواده‌اش زیاد ارتباط نداشت.

سروان سپس به بررسی خانه پرداخت. آثاری از ورود به‌ زور روی در دیده نمی‌شد. به نظر می‌رسید به‌هم ریختگی خانه هم برای منحرف‌کردن مسیر تحقیقات است. زیرا وسایل باارزشی مانند مجسمه‌های برنزی در خانه بود که سرقت نشده بودند. در گاوصندوق هم قفل بود.

کارآگاه به سمت دکتر رفت که او در گزارش خود گفت: ضربات متعدد چاقو و خونریزی شدید باعث مرگ مرد میانسال شده است. ضربات به پشت کمر و گردنش وارد شده و به نظر می‌رسد که قاتل او را غافلگیر کرده، زیرا هیچ مقاومت یا درگیری نداشته است.

دوست مقتول می‌توانست کلید حل این معما باشد به همین دلیل به بازجویی از او پرداخت.

امشب با سهیل قرار داشتید؟

بله، ساعت 21 و 20 دقیقه با او تماس گرفت که گفت در حال تماشای فوتبال است. در خانه تنها بود و خواست نزد او بروم که قبول کردم. ساعت 11 شب به اینجا رسیدم و با جسدش رو به رو شده و موضوع را به پلیس خبر دادم.

او با کسی مشکل داشت؟

نه. تا جایی که من خبر دارم کسی با او مشکل نداشت.

غیر از شما مهمان دیگری داشت؟

نه. فقط من قرار بود به اینجا بیایم.

علت اختلاف تو با مقتول چه بود؟

اختلافی نداشتیم.

پس چرا او را کشتید؟

من این کار را نکردم.

سروان با اشاره به یک دلیل، قاتل را مجبور به اعتراف کرد.

وحید شکری

شما خوانندگان گرامی با اشاره به یک دلیل مشخص کنید کارآگاه چطور به قاتل سهیل رسیده است. پاسخ خود را همراه نام و نام خانوادگی به شماره 300011224 پیامک کنید.

پاسخ معمای شلیک به زندگی

سروان میری با اشاره به دو دلیل زیر راز قتل را فاش کرد.

1- کسی که به شقیقه شلیک کند با اولین گلوله جان خود را از دست می‌دهد و فرصتی برای شلیک دوم ندارد.

2- کلید بعد از قتل در آن محل گذاشته شده بود. اگر این مرد خودکشی کرده بود باید روی کلید خون می‌ریخت نه زیر آن.

در مسابقه شماره گذشته 1672 نفر شرکت کرده بودند که 401 نفر پاسخ صحیح داده و از میان پاسخ‌های صحیح مهسا پورامید از تهران و زهرا جالیوند از سبزوار به قید قرعه برنده شده‌اند.

نظر شما