شناسهٔ خبر: 20529071 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جرائم سنگین در آمریکا برای حامیان جنبش تحریم رژیم صهیونیستی

R36444/P36446/S8,90,92,1128/CT7

طرح جنجالی ارائه شده به کنگره آمریکا در سکوت خبری رسانه‌ها خواستار اعلام جرائم و مجازات‌های سنگین برای حامیان جنبش تحریم رژیم صهیونیستی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که شدت گرفتن تنش‌ها میان صهیونیست‌ها و فلسطینیان در روزهای گذشته حجم عمده اخبار مربوط به رژیم صهیونیستی را به خود اختصاص داده، طرح جنجالی ارائه شده به کنگره آمریکا در سکوت خبری رسانه‌ها خواستار اعلام جرائم و مجازات‌های سنگین برای حامیان جنبش تحریم رژیم صهیونیستی است. 

این طرح، به نام «قانون مبارزه با تحریم اسرائیل» یا «اس 720» که در مجلس سنای آمریکا ارائه شده در حال حاضر از حمایت 42 نماینده این مجلس برخوردار است. اس‌720، خواستار اعلام جرم علیه آن دسته از شهروندان آمریکا است که از جنبش «بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل» حمایت کنند. 

این جنبش، حرکتی جهانی با هدف اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی جهت پایان اشغال سرزمین فلسطین  و به رسمیت شناختن حق بازگشت میلیونها آواره فلسطینی است.

پایگاه «اینترسپت» در گزارشی درباره این طرح نوشته شوکه‌کننده‌ترین بخش این طرح، جرائم در نظر گرفته شده برای حمایت‌کنندگان از جنبش تحریم اسرائیل است: حداقل 250000 دلار جریمه مدنی و حداکثر 1 میلیون دلار جریمه کیفری و 20 سال حبس. 

اینترسپت نوشته در کشورهای غربی، آزادی بیان درباره اسرائیل و فعالیت علیه این رژیم با مخالفت‌های عمده‌ای رو به رو است.

  در فرانسه، فعالان بابت پوشیدن تی‌شرت‌هایی در حمایت از جنبش تحریم اسرائیل دستگیر و بازجویی شده‌اند. انگلیس، قانون‌هایی برای اعلام جرم علیه این فعالیت‌ها به تصویب رسانده است. در آمریکا، فرمانداران ایالت‌ها درگیر رقابتی نفس‌گیر برای جلوگیری از هر گونه تحریم‌های شرکت‌ها علیه اسرائیل و حتی شهرک‌سازی این رژیم که تمام دنیا آن را غیرقانونی می‌دانند، هستند.  

مجلس نمایندگان آمریکا هم طرحی موازی با مجلس سنا برای اعلام جرم جهت حمایت از جنبش تحریم اسرائیل معرفی کرده است. 

انتهای پیام/ 

نظر شما