شناسهٔ خبر: 20528991 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

قتل عام به خاطر انتقام

انتقام، انگیزه‌ای است که بسیاری از متهمان از آن سخن به میان می‌آورند، اما گاهی این انتقامگیری‌ها آن‌قدر گسترده می‌شود که جنایت‌های زیادی را رقم می‌زند. افرادی در این انتقامگیری کور جان خود را از دست می‌دهند که هیچ نقشی در پرونده نداشته و بی‌گناه کشته می‌شوند. گزارشی را که می‌خوانید، تعدادی از پرونده‌های قتل عام‌هایی است که انگیزه متهم تنها گرفتن انتقام است و افراد بی گناهی نیز در این میان جان خود را از دست داده‌اند.

صاحب‌خبر -

10 بار قصاص برای داماد جنایتکار

نخستین قتل عامی که سال گذشته رخ داد و خبر این جنایات هولناک مثل یک بمب نه‌تنها خبرگزاری‌ها و رسانه‌های داخلی، بلکه خارجی را هم در برگرفت؛ قتل ده زن و مرد در شهر فهرج کرمان بود.

ساعت 18 و 30 دقیقه 2 دی سال گذشته بود که مرد جوانی درحالی که کلاشینکف به دست داشت وارد خانه‌ای در روستای جهان‌آباد فهرج شد. او بی‌هدف تیراندازی می‌کرد و هشت زن و دو مرد را به قتل رساند و چهار نفر را راهی بیمارستان کرد.

عامل این قتل عام که کسی جز داماد خانواده نبود، از محل متواری شد. سه روز بعد متهم جوان در ایرانشهر سیستان و بلوچستان شناسایی شد و زمانی که پلیس را در تعقیب خود دید اقدام به گروگانگیری کرد، ولی خیلی زود دستگیر شد.

انگیزه مرد جنایتکار اختلاف با همسرش بیان شد؛ متهم روز حادثه به داخل خانه پدر زن خود رفته و تمام افراد داخل خانه که تعدادی از آنها نیز مهمان بودند را به رگبار بست. متهم در دادگاه به ده بار قصاص به خاطر قتل هشت زن و دو مرد محکوم شد.

قتل عام در باغ

بازهم اختلاف خانوادگی انگیزه‌ای شد تا مردی دست به اسلحه شود و پنج نفر از اعضای خانواده‌ای را در ایلام به قتل برساند.

متهم به خاطر اختلاف قدیمی دست به اسلحه شد و زمانی که اعضای این خانواده برای تفریح به باغی رفته بودند آنها را به رگبار بست. در این میان سه زن و دو مرد به قتل رسیده و ششمین عضو خانواده که دختر جوانی بود به موقع به بیمارستان منتقل شد و از مرگ نجات یافت.

عامل این جنایت به کوه‌های اطراف متواری شده بود و زمانی که پلیس را در چند قدمی خود می‌دید با وساطت ریش سفیدان و بزرگان فامیل خود را معرفی کرد.

مرد جوان پس از دستگیری به قتل عام خانوادگی با انگیزه انتقامگیری و اختلافات شخصی اعتراف کرد.

کشف 8 جسد توسط کارمند بهداشت

20دی سال گذشته نیز قتل عامی دیگر رقم خورد، اما این‌بار پنج کودک نیز در میان قربانیان بودند. کودکانی که در خواب بودند و از سوی مردان جنایتکار به قتل رسیدند. راز این قتل عام زمانی برملا شد که کارمند اداره بهداشت برای واکسن وارد روستای نصیرآباد شد.

او در تک‌تک خانه‌ها را می‌زد و وارد می‌شد، اما در نیمه باز خانه‌ای شک او را برانگیخت و زمانی که وارد شد با جسد یک مرد، دو زن و پنج کودک مواجه شد.

بررسی‌ها نشان می‌داد زن جوان به نام میترا به همراه فرزندانش در خانه برادرش مهمان بوده که این حادثه برای او و خانواده برادرش رخ داده است.

تحقیقات کارآگاهان نشان داد مرد جوانی با همسر میترا اختلاف داشته و او را عامل قتل پدر و برادران خود می‌داند. مرد جوان به همراه دونفر از اهالی روستا متواری شده است. درنهایت کارآگاهان پلیس سیستان و بلوچستان موفق به دستگیری سه متهم فراری شدند.

قصاص عامل 6 جنایت

اما تنها دو روز بعد از انتشار این خبر وحشتناک بود که حادثه‌ای مشابه در شهر اراک استان مرکزی رخ داد.

این بار پسر جوانی دو خانواده را به رگبار بست. این حادثه صبح 22 دی سال گذشته رقم خورد.

عامل این جنایت خیلی زود دستگیر شد و به قتل اعتراف کردند. عباس، علت به قتل رساندن یکی از خانواده را کینه قدیمی و خانواده دوم را پاسخ منفی به خواستگاری‌اش عنوان کرد. پسر جوان که به خاطر شش جنایتش به شش بار قصاص محکوم شده بود، سحرگاه 25 فروردین امسال به دار مجازات آویخته شد.

نظر شما