شناسهٔ خبر: 20528917 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری:

رمز اقتدار، امنیت و پیشرفت انقلاب اسلامی در گرو حفظ فرهنگ جهاد، مقاومت و شهادت است

رحیم‌صفوی گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور همان رمز مقاومت، اقتدار و پایداری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران، سردار سرلشکر سید یحیی رحیم‌صفوی دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری، عصر روز یکشنبه یکم مرداد ماه در یادواره سردار شهید نورعلی شوشتری شهید وحدت و امت واحده امنیت پایدار که در مصلای بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: رمز اقتدار، امنیت و پیشرفت انقلاب اسلامی در گرو حفظ فرهنگ جهاد، مقاومت و شهادت است.

وی افزود: اگر ملتی روحیه جهادی و ظلم ستیزی خود را از دست بدهد به طور قطع دشمنان داخلی و خارجی فرهنگ تسلیم شدن در برابر ظالمان را جایگزین آن ایستادگی و مقاومت خواهند کرد.

رحیم‌صفوی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس دو طرز تفکر در جامعه حاکم بود، ابراز کرد: برخی در آن دوران دم از سازش و تسلیم در برابر دشمن متجاوز و آمریکای مستکبر می‌زدند و در مقابل دسته‌ای معتقد به مقاومت، ایستادگی و مبارزه با دشمن بودند هرچند اگر به شهادت برسند و گروهی که ایران را در برابر دشمن پیروز کرد همان دسته دوم بود.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور همان رمز مقاومت، اقتدار و پایداری است که شهدا به ما آموختند، گفت: امروز ما افتخار می‌کنیم لباس عزت و افتخار بر تن ملت است و آن را مدیون رشادتهای شهدا و صبر خانواده آنان می‌دانیم.

وی با تاکید بر اینکه ابعاد دفاع مقدس و خصوصیات شهدا باید به مردم و نسل جوان معرفی شود، عنوان کرد: اگر حماسه دفاع مقدس و 200 هزار شهید نبود که مبارزه با ابرقدرتهای مستکبر را به ما بیاموزند امروز اقتداری نداشتیم که بتوانیم در عراق و سوریه به پیروزی‌ دست یابیم.

رحیم‌صفوی با اشاره به اینکه استکبار جهانی در سوریه با شکست رو به رو شده، گفت: پیروزی‌های به دست آمده در منطقه همه مرهون نفوذ فرهنگ مقاومت و الگو پذیری برخی کشورها مانند سوریه، عراق، یمن و بحرین از انقلاب و مقاومت ایران است.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه سردار شهید شوشتری از همان ابتدا در سپاه پاسدارن به خدمت مشغول بود، اظهار داشت: شهید شوشتری انقلاب را فهمیده بود و به امام و رهبری عشق می‌ورزید، او عظمت ملت ایران را به درستی درک کرده بود متاسفانه امروز بسیاری از سیاسیون مردم و زندگی ‌آنان را درک نمی‌کنند و نمی‌دانند که آیا مردم نسبت به آنان رضایت دارند یا نه؟ بنابراین بدترین چیز برای سیاست مداران این است که ندانند در دل مردم چه می‌گذرد.

وی در پایان ادامه داد: سردار شهید شوشتری عظمت مردم سیستان و بلوچستان را درک کرده بود و بهترین طرح را برای آبادانی این استان مرزی انجام داد.

 

 

نظر شما