شناسهٔ خبر: 20528867 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

پیام معاون هنری وزیر به جشنواره تئاتر رضوی؛

ضرورت کشف مفهوم عمیق معارف آسمانى ائمه با پرهیز از شعارزدگى و انتخاب شیوه‌هاى متنوع در بیان هنری آنها

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوی در خراسان شمالی (بجنورد) پیام داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، در متن پیام «علی مرادخانی» معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی آمده است:

«به نام خدا

هنر تئاتر همواره در بیان مفاهیم انسانى پیش گام بوده و با شیواترین روش، توانسته است ناب­‌ترین تصاویر، کلام و احساس را به زیبا ترین و تاثیرگذارترین شکل به مخاطب همراه و فعال خود ارائه نماید.

مضامین بلند اخلاقى و انسانى که در سیره و زندگی بزرگان اسلام متجلی است، از دستمایه‌هاى گران‌سنگ براى خلق آثار هنرى ماندگار و ارزشمند است. هنرمندان حوزه‌هاى مختلف و به ویژه نمایش، همواره تلاش کرده‌اند تا در قالبى هنرمندانه و خلاق، این مضامین ارزنده را به مخاطبان خود عرضه نمایند.

بى‌گمان، کشف اساس و مفهوم عمیق بیانات و معارف آسمانى ائمه اطهار (ع) با پرهیز از شعارزدگى و انتخاب شیوه‌هاى متنوع و نو در بیان  هنری آنها، مى‌تواند تاثیر ماندگار و روشن بر مخاطبان و جامعه داشته باشد.

براى هنرمندان، برگزارکنندگان و عموم دست اندرکاران دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوى آرزوى توفیق و سرافرازی دارم و امیدوارم به برکت استان مقدس علی ابن موسى الرضا(ع) این رویداد ارزشمند هنرى به نحو شایسته برگزار و از آثار ارزشمند آن جامعه اسلامی برخوردار گردد.

على مرادخانى

معاون هنرى وزیر»

نظر شما