شناسهٔ خبر: 20528826 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ششمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه برگزار شد

کرمانشاه- در راستای بررسی وضعیت اشتغالزایی در استان کرمانشاه ششمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه داود یاوری در ششمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان که با ریاست استاندار کرمانشاه و مدیران کل دستگاههای اجرایی و بانکهای عامل برگزار شد، گفت: طرح های اولویت دار اشتغالزا در استان کرمانشاه شناسایی و در مرحله اجرایی شدن است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد اشتغال طرح ملی اشتغال فراگیر از بهمن ماه سال ۹۵ کلید خورد و پس از تصویب و طی مراحل شناسایی پتانسیل ها و ظرفیت های منطقه ای اولویت های هر یک از استانهای کشور شناسایی و از اوایل خرداد ماه سالجاری به استانها ابلاغ و اکنون در مرحله اجرا می باشد.

وی افزود: در راستای اجرای طرح ملی اشتغال فراگیر سهمیه ای برای هر یک استانها در نظر گرفتندکه  با پیگیریهای مجدانه استاندار کرمانشاه با مسئولین وزارتی، سهم استان بصورت ویژه تخصیص داده شد  به گونه ای که استان کرمانشاه از لحاظ منابع ریالی، بسته های حمایتی و مشوقها برای ایجاد اشتغال در بالاترین سطح از سایر استانها قرار دارد.

یاوری با اشاره به اینکه طرح ملی اشتغال فراگیر منطبق با توانمندی و استعدادهای هر منطقه در نظر گرفته شده و تعامل همه دستگاهها را برای اجرایی شدن می طلبد گفت: دستگاههای اجرایی به منظور بهره مندی حداکثری از فرصت ایجاد شده به جامعه هدف خود به ویژه واحدها و بنگاههای اقتصادی در زمینه های اقتصادی، کشاورزی، تعاونی و خدماتی از بسته های حمایتی و مشوقهای موجود اطلاع رسانی لازم را ارائه کنند تا جهش ایجاد اشتغال در استان را شاهد باشیم.

اسد الله رازانی، استاندار کرمانشاه نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در سه ماهه اول سالجاری توانسته ایم نسبت به سه ماهه گذشته ۴ واحد پیشرفت داشته باشیم گفت: اولویت های ابلاغی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی منطبق با اولویت های شناسایی شده توسط کارشناسان استان است و باید به جهت استمرار این پیشرفت برنامه ها عملیاتی شوند.

وی در ادامه گفت: به فرموده امیر المومنین علی(ع) استمرار یک کار کوچک و به نتیجه رساندن آن بسیار ارزنده تر از انجام کارهای بزرگ و نیمه تمام است.

لازم به ذکر است؛ در پایان استاندار کرمانشاه به تسریع در انجام صدور مجوز از سوی دستگاههای اجرایی تاکید نمود ودرخاتمه هر یک از مدیران دستگاههای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت به تشریح اقدامات خود در راستای تسریع در صدور مجوز ها پرداختند.

نظر شما