شناسهٔ خبر: 20528783 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اطلاعات هواشناسی و برج مراقبت فرودگاه زابل بر روی فیبر نوری قرار گرفت

زاهدان - ایرنا - مدیرکل فرودگاههای سیستان و بلوچستان گفت: ارتباط اطلاعات هواشناسی و برج مراقبت فرودگاه زابل واقع در شمال استان بر روی بستر فیبر نوری قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

حسن اعرابی مقدم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سامانه اطلاعات هواشناسی شامل جهت وزش باد، فشار و سرعت باد را از طریق دستگاههای هوشمند هواشناسی با فیبر نوری بر روی نمایشگر برج مراقبت ارسال می کند.
وی افزود: این پروژه مهم زیرساختی با اعتباری افزون بر 250 میلیون ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران توسط اداره مخابرات و فناوری اطلاعات فرودگاههای سیستان و بلوچستان در مدت یک هفته انجام شد.
وی بیان کرد: این طرح در راستای اقتصاد مقاومتی، تحقق دولت الکترونیک، کاهش هزینه، افزایش سرعت و دقت در امور پرواز در فرودگاههای سیستان و بلوچستان اجرا شده است.
مدیرکل فرودگاههای سیستان و بلوچستان گفت: سامانه طرح پرواز الکترونیکی در فرودگاههای زاهدان، ایرانشهر و زابل با همکاری اداره مراقبت پرواز، اداره مخابرات و فناوری اطلاعات فرودگاههای استان عملیاتی شده است.
اعرابی اظهار داشت: در این سامانه تمامی فرآیند تهیه، اصلاح، پذیرش و ارسال طرح های پرواز هواپیماها به صورت هوشمند و الکترونیکی انجام می شود.
وی ادامه: این سیستم دقت بالا، صرفه جویی در وقت و هزینه را در پی دارد.
وی افزود: فرودگاههای سیستان و بلوچستان از جمله فرودگاههای محدود مجهز به این سامانه ی هوشمند در کشور است.
به گزارش ایرنا هر هفته بیش از 80 پرواز داخلی از فرودگاه زاهدان به نقاط مختلف کشور و شماری پرواز در مسیرهای بین المللی از جمله بغداد، دبی و نجف انجام می شود.
3213**6081خبرنگار: اکبر نوری **انتشاردهنده: حیدرسرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

انتهای پیام /*

نظر شما