شناسهٔ خبر: 20528570 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

تولید موتور ملی از خروج میلیاردها دلار از کشور جلوگیری می‌کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:باید در زمینه انتقال تکنولوژی بیشتر فعالیت کرد و موتورهای ملی تولید شده با ارتقاء ایمنی و کیفیت می‌تواند نظر مشتریان داخلی را جذب کند تا از خروج میلیاردها دلار سرمایه ملی جلوگیری شود.

صاحب‌خبر -
سیدمهدی مقدسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص رونمایی از موتور ملی سه سیلندر و لزوم فعالیت خودروسازان داخلی در این زمینه، اظهار داشت: اساسا اینکه خودروسازان ملی به این مرحله از رشد برسند که به عرصه تولید موتور خودرو ورود کنند یک گام روبه جلو است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما تجربه زیادی در زمینه تولید موتور نداشته‌ایم، گفت: در این زمینه باید گام‌های بیشتری برداشته شود، تولید این موتور برای گام‌های اولیه قابل تقدیر است و باید این مسئله را تشویق کرد زیرا بزرگترین تویدکنندگان خودرو در جهان نیز از یک مرحله‌ای کار خود را آغاز کرده‌اند.

مقدسی با اشاره به اینکه با توجه به کشش بازار، نیاز ایران و منابع زیادی که برای خرید موتور خودرو از کشور خارج می‌شود تولید خودرو ملی می‌تواند موثر باشد، اضافه کرد: ما باید در زمینه تولید موتور ملی با برندهای خارجی مانند پژو سیتروئن و رنو که به تازگی با آنها قرارداد بسته‌ایم انتقال تکنولوژی داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه تولید خودرو ملی ما باید در حد برندهای بین‌المللی که با آنها قرارداد بسته شده است باشد و با آنها رقابت کند، تصریح کرد: باید در زمینه انتقال تکنولوژی بیشتر فعالت کرد و موتورهای تولید شده با ارتقاء ایمنی نظر مشتریان داخلی را جذب کنند تا از خروج میلیاردها دلار سرمایه ملی جلوگیری شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: اینکه خودروسازان داخلی این جسارت را دارند که تا این مرحله از تولید خودرو پیش می‌روند جای تقدیر دارد، اما باید بخشی از سود شرکت را در بخش تحقیق و توسعه هزینه کرد تا موجبات افزایش کیفیت موتورهای ملی فراهم شود.

مقدسی با بیان اینکه در تولید موتورهای ملی نباید روی یک نقطه درجا بزنیم و انواع و اقسام بدنه را روی یک موتور نصب کنیم، تصریح کرد: اقدامات تولیدکنندگان در 2سال اخیر قابل تقدیر است اما مردم به عنوان مصرف‌کننده محصولات تولید داخل انتظار دارند رشد فزاینده‌ای با تقویت واحدهای تحقیق و توسعه شاهد باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رویکرد دو خودروساز بزرگ داخلی در زمینه تحقیق  توسعه خوب بوده است اما کافی نیست، خاطرنشان کرد: به هر میزان که در این زمینه سرمایه گذاری شود در آینده وضع مطلوب‌تری خواهیم داشت و داخلی‌سازی خودرو قیمت تمام شده آنها را کاهش می‌دهد و مشتری نیز رضایت خواهد داشت.

نظر شما