شناسهٔ خبر: 20528527 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

فیلم های سینمایی دهه کرامت شبکه یک سیما

جام جم آنلاین

در دهه کرامت پنج فیلم سینمایی ایرانی به روی آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، فیلم های ماه جبین، خدا جیرجیرک ها را دوست دارد، هر شب تنهایی ، تابستان عزیز و بیا از گذشته حرف بزنیم نام این فیلم ها است.

فیلم تلویزیونی «ماه جبین» اثری معناگرا به کارگردانی روح‌الله حجازی است. موضوع این فیلم در مورد اعتقاد مردم به امام‌زاده‌ها و نذر و نیاز به درگاه آن‌هاست.

«ماه جبین» به تهیه‌کنندگی مجید اسماعیلی ساخته شده و موسیقی آن را علیرضا کهن دیری ساخته است.

«ماه‌ جبین» فیلمی سه قسمتی است که از سه اپیزود مجزا و در عین حال به هم پیوسته تشکیل شده است.

هر یک از قسمت‌ها در حالی که داستان مربوط به خود را دارند با یک موضوع محوری به هم مربوط می‌شوند و محور اصلی هر سه اپیزود، امامزاده‌ای است به نام امامزاده «سید آقا» که هر سه داستان در آن شکل می‌گیرد.

هر سه داستان این فیلم در فصل زمستان رخ می‌دهند. در اپیزود اول بازیگرانی چون فرهاد اصلانی، آتنه فقیه نصیری و آفرین عبیسی، در اپیزود دوم یونس غزالی، الهام حمیدی، سعید نوراللهی، جواد زیتونی، و مهران بناء و در اپیزود سوم آفرین عبیسی، پرویز آشورنیا، علی بکاییان، آتوسا گودرزی و سیروس همتی به ایفای نقش پرداخته‌اند. ماه جبین شنبه هفتم مرداد ساعت 1 بامداد پخش می شود.

خدا جیرجیرک ها را دوست دارد

فیلم تلویزیونی «خدا جیرجیرک‌ها را دوست دارد» به کارگردانی «مجید اسماعیلی»، ‌یکشنبه هشتم مرداد ساعت یک بامداد پخش می شود.

خلاصه داستان فیلم در مورد «حسن» پسربچه بازیگوش و شیطانی است که تمام اهل محل و همکلاسی‌ها از دستش عاصی هستند! او در شب تولد حضرت عباس(ع) بنا به اتفاقی به مسجد می‌رود و سعی می‌کند مکبر مسجد محل باشد. «حسن» با تلاش بسیار خود را برای این‌کار آماده می‌کند و در رقابت با سایر دوستانش قرار می‌گیرد و در این راه موقعیت‌های طنز فراوانی رخ می‌دهد. مادر او دچار بیماری آسم است، در پایان «حسن» از صمیم قلب از خدا طلب بهبودی او را می‌نماید و خدا درخواست او را اجابت می‌کند. در این فیلم تلویزیونی مهدی مهاجری، سیروس همتی و علیرضا استادی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

هر شب تنهایی

فیلم سینمایی «هر شب تنهایی» به تهیه کنندگی سیدکمال طباطبایی محصول سال ۱۳۸۶ است.

کارگردانی این ملودرام اجتماعی را رسول صدر عاملی برعهده داشته و کامبوزیا پرتوی و رسول صدرعاملی فیلمنامه آن را نگاشته‌اند. لیلا حاتمی، حامد بهداد، مرجان قره‌جه، محسن کریمی و علی بکانیان نیز بازیگران اصلی این فیلم هستند.

داستان فیلم «هرشب تنهایی» درباره عطیه نویسنده و مجری یک برنامه خانوادگی رادیویی است. او هر روز به پرسش‌های شنوندگان این برنامه پاسخ می‌دهد و به آنها درباره اینکه چگونه با همسرشان رفتار کنند تا زندگی زناشویی بهتری داشته باشند، اندرزهایی می‌دهد. عطیه که در سفری به شهر مشهد آمده است، درگیر برخی دشواری‌ها در زندگی زناشویی خود و همسرش است و گره ای در زندگی دارد که راهکاری برایش نمی‌یابد...

تابستان عزیز

فیلم تلویزیونی«تابستان عزیز» به کارگردانی امیر شهاب رضویان سه شنبه 10 مرداد از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

داستان این فیلم تلویزیونی با بازی سروش صحت، رابعه مدنی، مهران رجبی، هومن ذبیحی و سعید رضویان در مورد سفر یک نوجوان است که به همراه مادر بزرگش به مشهد سفرکرده است. در روزی که یک مسابقه فوتبال برگزارمی شود و پسر در حرم گم می‌شود. فیلم تلویزیونی «تابستان عزیز» به تهیه کنندگی سیدکمال طباطبایی از تولیدات گروه فیلم‌ و سریال شبکه یک سیما است.

بیا از گذشته حرف بزنیم

فیلم تلویزیونی «بیا از گذشته حرف بزنیم» به کارگردانی و نویسندگی حمید نعمت اله و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی، 11 مرداد حوالی ساعت یک بامداد پخش می شود.

در این فیلم با بازی ثریا قاسمی، مهین شهابی، پورانداخت مهیمن می بینیم: کاروانی زیارتی از تهران به مشهد می‌رود. سه زن مسن که در ابتدا همدیگر را نمی‌شناسند، در این کاروان حضور دارند. طول سفر در قطار و سپس هم‌اتاق شدنشان در هتل، سبب پیوند و دوستی آنها شده وگردش در نقاط دیدنی مشهد مقدس، آنها را به سه یار جدا نشدنی تبدیل می‌کند.

فیلم تلویزیونی «بیا از گذشته حرف بزنیم» از تولیدات گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما است.

نظر شما