شناسهٔ خبر: 20528160 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نماینده | لینک خبر

حمله جدید رژیم صهیونیستی به غزه بعید نیست

تسنیم

به اعتقاد کارشناس غرب آسیا، مسجدالاقصی اولاً یک موضوع اعتقادی است، ثانیاً این مسئله یک موضوع بین‌المللی است. صهیونیست­ها این مناطق را اشغال کرده‎اند و حتی در قوانین و مصوبات بین‌الملل نیز جزو مناطق ۱۹۴۸ نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش «نماینده» «مجتبی رحمان­دوست»، دبیر کل سابق جمعیت دفاع از ملت فلسطین و نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی، در خصوص اهداف شدت یافتن فشارهای رژیم صهیونیستی برای ممانعت از ورود فلسطینیان به مسجدالاقصی، با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها با تشدید فشار بر فلسطینی­‌ها نابودی خود را تسریع می‌بخشند، بیان داشت: امام خمینی (ره) موضوع قدس را از یک مسئله سرزمینی به سمت قداست و مذهب برد و مردم دنیا به خصوص مسلمانان را به سمت این موضوع برانگیخت.

وی با تأکید بر تأثیرات اقدامات سرکوبگرانه صهیونیست­‌ها علیه فلسطینی­‌ها در تحریک شدن مردم دنیا علیه رژیم صهیونیستی یادآوری کرد: صهیونیست‌ها نیز به دست خود باعث شده‌اند مردم سراسر دنیا در مقابل آن­ها برانگیخته‌تر شوند.

دبیر کل سابق جمعیت دفاع از ملت فلسطین با توجه به جایگاه مسجدالاقصی اشاره داشت: مسجدالاقصی اولاً یک موضوع اعتقادی است. ثانیاً این مسئله یک موضوع بین‌المللی است. صهیونیست­ها این مناطق را اشغال کرده‌اند و حتی در قوانین و مصوبات بین‌المللی نیز مناطق ۱۹۴۸ ذکر نشده است.

وی با اشاره به احتمال تجاوز مجدد صهیونیست­‌ها به نوار غزه مطرح کرد: حمله رژیم صهیونیستی به غزه نیز بعید نیست و احتمالاً صهیونیست­‌ها در اندیشه حمله جدید به آن هستند؛ با این حال صهیونیست‌ها بر دین و اعتقادات مردم مسلمان دست گذاشته‌اند و این موضوع باعث تقویت مبارزه مردم خواهد شد.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی با تأکید بر بی‌نتیجه بودن حمایت­‌های واشنگتن از رژیم صهیونیستی گفت: حمایت­‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی و مطرح‌شدن موضوعاتی چون انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی نه‌ تنها موضع فلسطینی­‌ها را تضعیف نمی­‌کند، بلکه آن‌ها قبله­ گاه نخستین خود را در اشغال صهیونیست­‌ها مشاهده می­‌کنند.

وی با توجه به تشدید فشارهای رژیم صهیونیستی بر فلسطینی­‌ها برای ممانعت از ورود به مسجدالاقصی اشاره داشت: صهیونیست‌ها با این اقدامات نابودی خود را تسریع می‌بخشند و نادانسته ریشه خود را می‌کنند. تلاش صهیونیست­‌ها برای حفظ مسجدالاقصی و یهودی کردن آن از جهل آن­ها برخاسته است.

نظر شما