شناسهٔ خبر: 20527903 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

تدقیق محدوده مناطق محیط زیستی با دقت محاسباتی ۱:۲۵۰۰۰

مدیرکل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای اولین بار، تدقیق محدوده مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان با دقت محاسباتی ۲۵۰۰۰: ۱ انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست (پام)، حمیدگشتاسب با اعلام این مطلب افزود: با توجه به اینکه در دهه‌های گذشته درتهیه برخی از نقشه‌های مناطق چهارگانه با توجه به محدودیت‌های اطلاعاتی و فنی و عدم دسترسی به نقشه‌های با مقیاس مناسب و پیاده‌سازی محدوده مناطق ابهاماتی وجودداشته است، لذا این دفتر تهیه مرز مناطق چهارگانه با دقت محاسباتی ۲۵۰۰۰: ۱ و با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای با کیفیت بالا، استفاده از تصاویر گوگل ارث، استفاده از نقشه‌های توپوگرافی پایه و بازدید میدانی را در اولویت برنامه‌های خود قرارداد.

وی تصریح کرد: این فعالیت بسیار سنگین توسط گروه بررسی‌های جغرافیائی این دفتر و با همکاری قابل تقدیر ادارات کل تابعه برای ۲۷۸ منطقه و براساس آگهی روزنامه رسمی انجام شد. با توجه به دقیق‌ترین محاسبات انجام شده سطح کنونی مناطق چهارگانه به هفده میلیون و ۲۹۸ هزار و ۵۵۸ هکتار معادل ۱۰٫۵ درصد ازسطح کل کشور رسیده است.

وی تأکید کرد: اطلاعات مربوطه به منظور جلوگیری از تعارض پروژه‌های توسعه‌ای و عمرانی با مناطق چهارگانه در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و بارگذاری در سامانه کاداستر، وزارت صنعت معدن و تجارت قرارداده شد.

نظر شما