شناسهٔ خبر: 20527825 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری | لینک خبر

ضرغام:

جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان برگزار می‌شود

صاحب‌خبر -

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی از برگزاری جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان در حوزه علوم پایه و علوم زیستی خبر داد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ نصرت الله ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی درباره برگزاری جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان در حوزه علوم پایه و علوم زیستی اظهار کرد: کمک های مردمی به توسعه علم و فناوری در جهان پرداخته و رقم این کمک ها در بعضی از کشورها به بیش از 400 میلیارد دلار رسیده است.
وی به نقش ایده پردازی و  نوآوری در توسعه اقتصادی کشور ها و تراز مالی 20000 میلیارد دلاری نوآوری در جهان اشاره کرد و گفت: این جشنواره در راستای تقویت و توسعه نوآوری در کشور برگزار می‌شود که در برگزاری آن اهداف روشن و ارزشمند با نقش محوری مردمی که قطعا بیانگر رشد و تعالی بیشتر در جامعه است دنبال می شود.
رییس جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان با اشاره به نقش علوم پایه به ویژه ریاضیات در توسعه علمی جهان امروز ابراز کرد: با توجه به اهمیت و نقش علوم و ریاضیات در جهان کنونی حتی نمره علوم و ریاضیات دانش آموزان در گزارش علمی بنیادهای علمی برخی کشور ها آورده می شود. در این راستا این جشنواره به ایده پردازی در حوزه علوم و علوم زیستی می¬پردازد. این جشنواره با حمایت صندوق و بنیاد نیکوکاری جمیلی (یعنی بصورت مردمی ) برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/25

نظر شما