شناسهٔ خبر: 20527198 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دختران و بانوان شیرازی روز دختر را با گلباران حرم شاهچراغ(ع) گرامی داشتند

شیراز- ایرنا- نخستین روزماه ذیقعده میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) است که روز دختران نامیده شده و به همین مناسبت دختران و بانوان در شیراز سه شنبه ، حرم احمدبن موسی شاهچراغ (ع) را گلباران و غبارروبی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا در روز دختر که نخستین روز دهه کرامت هم هست، در آیینی با عنوان «دختران احمدی» بانوان شیرازی از حرم ام احمد مادر حضرت شاهچرغ(ع) حرکت و حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) را غبارروبی و گلباران کردند.
در این برنامه بیش از 2 هزار نفر از بانوان شیرازی در این حرکت نمادین شرکت کردند.
در این آیین که با حضور خادمان زن حرم حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، بانوان شیرازی در مسیر حرکت به سمت حرم حضرت احمدبن موسی(ع) با توزیع گل، نقل و شیرینی دهه ولایت را به مردم تبریک گفتند.
همچنین بعد از این آیین، جشن میلاد حضرت معصومه(س) دختر گرامی امام هفتم(ع)با اجرای برنامه های فرهنگی ازجمله برپایی سفره صلوات، محفل انس با قرآن، مولودی خوانی و تواشیح با حضور بانوان شیرازی، زائران، مجاوران و خادمان این حرم مطهر برگزار شد.
استقبال مردم به ویژه بانوان شیرازی از ویژگی این مراسم بود.
از یکم ذیقعده سالروز تولد حضرت معصومه (س) تا یازدهم ذیقعده ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به عنوان دهه کرامت نام نهاده شده و روز ششم ذیقعده که در میانه این دهه قرار دارد به عنوان روز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) نامگذاری شده است.
امسال اول ذی العقده سالروز تولد حضرت معصومه (س) مصادف با سوم مرداد، بزرگداشت حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) برابر با هشتم مرداد و میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) مصادف با 13 مردادماه است.
حضرت سید امیر احمد (ع) ملقب به شاهچراغ و سیدالسادات الاعاظم، فرزند بزرگوار امام موسی کاظم(ع) و برادر بزرگتر امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است.
خبرنگار:‌فاطمه هاشمی نیک ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
3002/ 1876

نظر شما