شناسهٔ خبر: 20527197 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

آماده‌باش در کره‌جنوبی برای آزمایش موشکی کره‌شمالی

خبرگزاری ایرنا

کره جنوبی امروز سه شنبه اعلام کرد که با همکاری آمریکا خود را برای مقابله با برنامه موشکی کره شمالی و آزمایش جدید موشکی آماده کرده است.

صاحب‌خبر -
دو کشور بر این باورند که کره شمالی قصد دارد در روزهای آتی یک فروند موشک بالستیک اتمی را از زیردریایی پرتاب کند.

به ارتش کره و واحدهای مرزی و نیروی دریایی این کشور دستور داده شده است برای مقابله با هر تحرک خطرناک احتمالی کره شمالی آماده باشند.

این در شرایطی است که آمریکا و کره در منطقه ای واقع در 300 کیلومتری پایتخت کره جنوبی سامانه تاد پیشرفته ترین سامانه ضد موشکی آمریکا را برای هدف قرار دادن موشک های کره شمالی مستقر کرده اند.

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی گزارش کرده تصاویری بدست آمده است که نشان می دهد کار انتقال تجهیزات موشکی به پایگاه کوسونگ کره شمالی خاتمه یافته است.

ستاد کل ارتش کره جنوبی نیز در بیانیه ای آورده است که نمی تواند همه جزییات را آشکارا اعلام کند اما ارتش با همکاری آمریکا در آماده باش است.

روز پنجشنبه مصادف با شصت و چهارمین سالگرد توافقنامه متارکه جنگ است و احتمال داده شده است در این زمان کره شمالی موشک جدیدی آزمایش کند.

آمریکا از چین خواسته است از این اقدام جلوگیری کند و افزوده است که انتظار دارد پکن هر اطلاعاتی در باره برنامه موشکی کره شمالی دارد در اختیار قرار دهد.

کره جنوبی اخیرا پیشنهادی برای برگزاری مذاکرات در باره مرزهای نظامی دو کره به کره شمالی داد و به این کشور اعلام کرده است تا روز پنجشنبه این هفته فرصت دارد به این پیشنهاد پاسخ دهد.
اگر چنین مذاکراتی برگزار شود از سال 2015 میلادی نخستین دور از چنین گفت و گوهایی میان طرفین خواهد بود اما کره شمالی تاکنون به این درخواست جوابی نداده است.

کره شمالی در روز استقلال آمریکا یک فروند موشک با برد موشک های بالستیک قاره پیما پرتاب کرد و کیم حونگ اون رهبر این کشور آن را بسته هدیه برای واشنگتن دانست.

نظر شما