شناسهٔ خبر: 20527134 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس ستاد ارتش آمریکا تاکید کرد

حضور طولانی‌مدت آمریکا در افغانستان/موفقیت واشنگتن در گرو همکاری اسلام‌آباد است

R36461/P36461/S8,87,91/CT10

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا معتقد است که تعیین برنامه زمانی تاثیر مثبتی بر امنیت و ثبات در افغانستان ندارد و برای رسیدن به این هدف آمریکا باید حضور طولانی‌مدتی در این کشور داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «آریانا نیوز»، ژنرال «جوزف دانفورد»رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که برای ایجاد امنیت و ثبات در افغانستان نباید جدول‌های زمانی ساختگی تعیین شود بلکه واشنگتن باید حضور طولانی مدت در این کشور داشته باشد.

وی درباره استراتژی جدید آمریکا در افغانستان اظهار کرد: بررسی استراتژی جدید توسط تیم امنیت ملی دولت ترامپ هنوز ادامه دارد.

دانفودر ادامه داد که بررسی راهبرد آمریکا تنها در قبال افغانستان صورت نمی‌گیرد، بلکه شامل کشورهای جنوب آسیا نیز هست. بنابراین به نظر من اعزام نیروهای بیشتر، نیروهای امنیتی افغان را تهاجمی‌تر می‌کند.

به گفته این ژنرال ارشد آمریکایی، پس از نهایی شدن استراتژی جدید افغانستان تصمیم آمریکا برای اعزام سربازان بیشتر نیز اعلام خواهد شد.

وی اظهارداشت که در صورتی ژنرال «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا تصمیم اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان را اتخاذ می‌کند که آمریکا راهبردی برای حمایت از آن داشته باشد.

وی تاکید کرد که این راهبرد در ماه‌های آینده بوجود خواهد آمد.

دانفورد در ادامه نیز از حضور کشورهای منطقه در این استراتژی گفت و اظهار داشت که راهبرد جدید از دهلی‌نو تا تهران را در بر می‌گیرد.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تصریح کرد: وقتی ما در مورد جنوب آسیا سخن می‌گوییم، یک عنصر اساسی راهبرد ما در منطقه باید پاکستان باشد.

وی با تاکید بر این که موفقیت آمریکا در افغانستان در گرو همکاری پاکستان است، گفت که نمی‌توانیم در افغانستان موفق شویم و این را ظرف چند سال گذشته دیدیم، مگر اینکه همکاری سطح بالا از جانب پاکستان را داشته باشیم.

دانفورد همچنین تصریح کرد: عنصری که به این همکاری آسیب وارد می‌کند، تعیین برنامه زمانی است.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که تعیین جدول‌های زمانی برای اطمینان افغان‌ها مناسب نیست و همکاری ما با پاکستان را نیز تضعیف می‌کند.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

نظر شما